رؤسای سابق موساد و شاباک مأمور ایران هستند!

تبادل اتهامات تند و بی سابقه میان مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و طیفی از مقامات امنیتی این رژیم شدت گرفته است. تحلیل گران علنی شدن مجادلات محرمانه امنیتی در رژیم صهیونیستی را بحران بی سابقه ناشی از بن بست در حاکمیت تل آویو می دانند. رؤسای سابق موساد و شاباک متهم شده اند که به نفع ایران کار می کنند!

به گزارش کیهان، روزنامه هاآرتص با اشاره به مجادلات ایهود باراک و نتانیاهو با برخی مقامات سابق و فعلی ارتش و سرویس های امنیتی اسرائیل نوشت: ایهود باراک روز پنج شنبه به شدت از اولمرت نخست وزیر سابق، مئیر داگان رئیس سابق موساد، و یووال دیسکین رئیس سابق شین بت برای بی رنگ جلوه دادن خطر ایران انتقاد کرد و گفت این سه به تهران خدمت می کنند.

باراک در مصاحبه ای با روزنامه اسرائیل الیوم انتقادهای مداوم اولمرت (نخست وزیر سابق)، داگان و دیسکین را از خود، و از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر بر سر مسئله ایران، تقبیح کرد و گفت «دار و دسته اولمرت دور دنیا راه افتاده اند و طوری صحبت می کنند که خدمت به ایران است آنها به اسرائیل آسیب زده اند.»

ایهود باراک در واکنش گفت: دیسکین و داگان با انتقاد از سیاست من و نتانیاهو در قبال ایران معیارهایی را که افراد طبق آن و به طور محرمانه با نخست وزیر و وزیر جنگ همکاری می کنند، نقض کردند.

باراک تصریح کرد: باید با توسل به قانون، در قبال مسئولان امنیتی پیشین اسرائیل قاطعانه برخورد کرد و به آنان اجازه نداد درباره مسائل امنیتی سخن بگویند.

روزنامه هاآرتص نیز به نقل از اولمرت در واکنش به باراک نوشت: حقیقت این است که نخست وزیر پیشین و سه نفر از مسئولان سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی (دیسکین، داگان و گابی اشکنازی رئیس پیشین ستاد مشترک) که هر کدام به مدت چند سال به طور محرمانه در امور بسیار حساس و در ارتباط با امنیت رژیم صهیونیستی فعالیت می کردند، بدون استثنا بر این باورند که باراک مطمئناً به زودی از عرصه سیاسی اسرائیل محو می شود و چیزی جز ضرر و زیان برای امنیت اسرائیل به ارث نمی گذارد.

تبادل اظهارات تند میان مقامات سیاسی و امنیتی اسرائیل درحالی است که پارلمان این رژیم نیز در آستانه انحلال قرار گرفته است. ناتوانی در مهار برنامه هسته ای ایران یکی از عوامل تشدید مجادلات میان محافل صهیونیستی است.

در همین حال روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع مقامات عالی رتبه آمریکایی نوشت: کاخ سفید به این نتیجه رسیده که احتمال حمله نظامی اسرائیل با برنامه هسته ای ایران به شدت کاهش یافته و تقریباً نزدیک صفر است. اولاً به خاطر تداوم مذاکرات غرب با ایران و دوم اینکه به گفته منابع رسمی آمریکایی اختلافات سنگینی در تل آویو بر سر رفتارهای نتانیاهو و باراک اوباما بر سر برنامه هسته ای ایران پدید آمده به گونه ای که داگان رئیس سابق موساد، یووال دیسکین رئیس سابق شاباک و ژنرال گابی اشکنازی رئیس ستاد ارتش اسرائیل تا چه اندازه به دو مقام ارشد اسرائیلی (نتانیاهو و باراک) تاختند و آنها را متهم به کوته فکری و فریب افکار عمومی برای رسیدن به اهداف شخصی و حزبی و سوء تدبیر کردند.

روزنامه مذکور می افزاید: این مسأله نشان داد تا چه اندازه سازمان های نظامی و امنیتی اسرائیل با حمله به تأسیسات هسته ای ایران مخالفند و هر گونه صحبت از جنگ را به شدت رد می کنند. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان از سال ۱۹۴۸ یعنی زمان تأسیس رژیم صهیونیستی تاکنون همواره همین نهادهای امنیتی و نظامی بوده اند که چنین تصمیم های حساسی را اتخاذ می کرده اند و در صورت مخالفت آنها هیچ گاه جنگی علیه کشوری از سوی اسرائیل صورت نگرفته است.

یدیعوت آحارونوت همچنین به اظهارات چند روز پیش ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق اسرائیل اشاره می کند که گفت به بنیامین نتانیاهو اعتقاد ندارد و به او به هیچ وجه اطمینان نمی کند و اگر بخواهد تصمیم هایی مثل حمله نظامی به تهران را بگیرد از پس رهبری رژیم صهیونیستی برنمی آید.

روزنامه هاآرتص نیز در تحلیل دیگری خاطرنشان کرد: مذاکرات مثبت ۱+۵ و ایران در اسلامبول که در رسانه ها منتشر شد اسرائیلی ها را به شدت نگران و مضطرب کرده است آنها می ترسند که غرب و ایران برای تداوم غنی سازی اورانیوم در خاک ایران و ادامه برنامه هسته ای اش به توافق برسند.

یادآور می شود با تشدید بحران سیاسی در تل آویو، رووین دیولین رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی خبر داد که انحلال پارلمان رسماً در هفته پیش رو اعلام خواهد شد. گفته می شود انتخابات پارلمانی قرار است چهارم سپتامبر (اواسط شهریور ماه) برگزار شود.

تحلیل گران صهیونیست می گویند نتانیاهو نگران است تشدید مجادلات فعلی به تضعیف موفقیت وی در انتخابات آتی تمام شود.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.