رئیس‌جمهور سرپرست دیگری برای وزارت ارتباطات معرفی کند

۱۴م دیماه ،

مصری با اشاره به تایید طرح اصلاح ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه توسط شورای نگهبان:

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به تصویب طرح اصلاح ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه و تایید این طرح اصلاحی توسط شورای نگهبان، گفت: رئیس جمهور باید علی نیکزاد را از سرپرستی وزارت ارتباطات عزل و سرپرست دیگری برای این وزارتخانه معرفی کند.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به “تصویب طرح اصلاح ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه” در” مجلس” شورای اسلامی و تایید این طرح اصلاحی توسط “شورای نگهبان”، گفت: براساس این مصوبه دولت حق ادغام یا انحلال وزارت‌خانه‌ها بدون مجوز مجلس را ندارد و لازم است برای هرگونه اقدامی در این راستا لایحه به مجلس ارائه دهد.

وی در ادامه دربارهٔ یکی از تبصره‌های این ماده واحده که بر اساس آن سرپرستی وزارتخانه‌های بدون وزیر از سوی “وزیر” دیگری نیز ممنوع شده است، افزود: اگر این مصوبه عطف به‌ماسبق داشته باشد، سرپرستی “علی نیکزاد”،” وزیر راه و شهرسازی” بر” وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات” کم‌لن‌یکن است و دولت باید سرپرست جدیدی برای این وزارتخانه تعیین کند.

“سخنگوی هیات رئیسه مجلس” در ادامه تصریح کرد: اگر دولت تصمیم ادغام وزارتخانه‌های راه و شهرسازی با ارتباطات و فناوری اطلاعات را مد‌نظر داشته باشد باید برابر قانون به مجلس “لایحه” بدهد تا در “پارلمان” طرح شود، لذا با توجه به شرایط وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات “دولت” سه راه، اعلام لایحه ادغام، معرفی سرپرست جدید و یا معرفی وزیر برای تصدی این وزارتخانه را پیش‌رو دارد.

مصری با اشاره به تصویب طرح اصلاح ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه در مجلس شورای اسلامی در مورخ ششم د‌ی‌ماه و تایید این طرح توسط شورای نگهبان در تاریخ دوازدهم دی‌ماه، اظهار داشت: روال قانونی اجرایی شدن این مصوبه و ابلاغ آن از سوی” رئیس مجلس “به” رئیس جمهور” پس از دریافت تاییدیه شورای نگهبان است که در این صورت رئیس جمهور باید این قانون را پس از ابلاغ مجلس اجرایی کند.

گفتنی است؛ بر اساس این مصوبه، از تاریخ تصویب این قانون هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود و انتزاع و جابه‌جایی و انحلال موسسات و سازمان‌ها و واحدهای زیر مجموعه وزارتخانه‌ها که به سبب قانون، تاسیس آنها تصریح گردیده ، متوقف می‌گردد .

تبصره ۱- شورای عالی اداری مجاز به تغییرات خارج از چارچوب قوانین نیست.

تبصره ۲- سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع است. این حکم در مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مجری است.

انتهای پیام/س۲

 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.