رئیس‌جمهور منخب اقتصاد بیمار کشور را درمان کند

۲۷خردادماه،

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اقتصاد کشور بیمار است و رئیس جمهور منتخب باید با استفاده از تیم کارشناسی مجرب، متخصص و اهل دانش مشکلات را برطرف کند.

 غلامرضا کیامهر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ نقش دولت آتی در حل مشکلات کنونی اقتصاد کشور اظهار داشت: اقتصاد ما متاسفانه در شرایط کنونی یک بیمار بدخیم است که دولت آتی باید با روش‌های مختلف در چندین مرحله آغاز به درمان آن کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران نیاز به درمان جدی دارد، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی رئیس‌جمهور جدید مطرح بوده، لذا حجت‌الاسلام ولمسلمین “حسن روحانی” باید با استفاده از تیم کارشناسی مجرب، متخصص و اهل دانش در علم اقتصاد، مشکلات موجود را در سریع‌ترین زمان ممکن به شکل اساسی درمان کند.

کیامهر با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از مسائل تحریم و بخشی دیگر مربوط به زمینه‌های داخلی که از سوء تدبیر و سوء مدیریت غیر عمدی است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه با شعاردادن و بخشنامه صادرکردن مشکلات اقتصاد کشور حل نخواهد شد، تصریح کرد: کاهش نرخ تورم در یک بازده زمانی میان‌مدت با ساز و کاری منطقی و آغاز مجموعه‌ای از عملیات کارشناسی عالمانه با استفاده از عقلانیت و واقع‌گرایی مسئولان نسبت به تاثیر تحریم‌ها از سوی دولت جدید از جمله اقدامات اساسی برای حل مشکلات انبارشده اقتصادی است.

کیامهر با تاکید بر اینکه دنیا باید بداند که ما با آنها سر جنگ نداریم، گفت: دولت جدید باید با گفتمانی صحیح، ادبیاتی فاخر و رویکردی بهتر در دیپلماسی در مذاکره با کسانی که برای ایران مسئله‌آفرینی می‌کنند، برای ارتقاء ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها تلاش کند.

این کارشناس اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه “حسن روحانی” رئیس‌جمهور جدید در مذاکره با غرب دارای تجربه‌های مثبتی بوده که این مسئله می‌تواند ما را در رفع تحریم‌ها و حل مشکلات اقتصادی معیشتی یاری رساند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.