رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر فرزانه انقلاب دیدار می‌کنند

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رئیس‌جمهور و اعضای دولت به مناسبت‌ فرارسیدن هفته دولت، فردا(چهارشنبه ۶ شهریور) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به مناسبت‌ فرارسیدن هفته دولت، فردا(چهارشنبه ۶ شهریور) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی هرسال در هفته دولت با دست‌اندرکاران دستگاه اجرایی کشور دیدار کرده و نکاتی را خطاب به آنان بیان می‌کنند.

* حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداری که سال قبل در همین ایام با اعضای دولت دهم و رئیس‌جمهور داشتند، تاکید کردند: همه‌‌ى اشخاصى که در بخشهاى مختلف دولت با آقاى رئیس‌‌جمهور همکارى می‌کنند، باید مسئولیت مشترک احساس کنند – یعنى هماهنگى کنند – در دولت، همه با هم تصمیم بگیرند.

در این زمینه، مسئله‌‌ى مسئولیت مشترک را واقعاً باید در دولت جدى گرفت. هر کارى که یک وزارتخانه‌‌اى انجام می‌دهد، همه‌‌ى وزرا و مسئولینى که دور میز هیئت دولت مى‌‌نشینند، باید احساس کنند که در این تصمیم‌‌گیرى یا در این اقدام، سهیم و شریکند.

اگر این شد، آن وقت کارها با هماهنگى پیش میرود؛ نه اختلاف در عملکرد، نه اختلاف در فهم مسائل، نه اختلاف در آمارها، پیش نمى‌‌آید.

ایشان همچنین فرمودند: آنچه که به نظر من مهم است، این است که براى قشرهاى ضعیف، مشکلات اقتصادى‌‌اى وجود دارد؛ این را باید برطرف کنید. حالا بخشى از این مشکلات، ناشى از تورم است. ما در کشور کمبود کالا نداریم؛ خوشبختانه کالاهاى گوناگونِ مورد نیاز مردم در کشور فراوان یافت می‌شود؛ لیکن مسئله‌‌ى گرانى و کاهش قدرت خرید وجود دارد؛ این را باید علاج کنید؛ این به عهده‌‌ى بخشهاى مختلف اقتصادى است؛ یعنى هم بخشهاى ستادىِ اقتصادى، هم بخشهاى عملیاتىِ اقتصادى – مثل وزارت صنعت و معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزى، بخشهاى دیگر – که باید به طور جد ان‌‌شاءالله این را دنبال کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: مسئله‌‌ى وحدت و انسجام ملى هم به نظر من چیز خیلى مهمى است… مسئولین باید جهتگیرى‌‌ها را دقیق و منطبق بر یکدیگر قرار بدهند؛ این به عهده‌‌ى همه است. تقصیرها را هم گردن یکدیگر نیندازیم. اینکه بگوئیم آقا ما می‌خواهیم فلان کار را بکنیم، نمی‌گذارند؛ یا فلان کار را کردیم، جلویش را گرفتند؛ یا فلان تصمیم را گرفتیم، اقدام نکردند، انجام ندادند – که قواى مختلف و بخشهاى مختلف به همدیگر بگویند – این را کسى قبول نمی‌کند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.