رئیس انجمن تغذیه ایران در گفتگو با آریا:مصرف کله پاچه روزه داران را چاق می کند

خبرگزاری آریا- آش و کله پاچه دو غذایی است که در ماه رمضان مصرف زیادی دارد و میزان کالری آنها بیش از حد مجاز است.
دکتر محمدرضا وفا، رئیس انجمن تغذیه ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آریا اظهار داشت: روزه داران بایستی علاوه بر معنویات ماه مبارک رمضان به سلامتی خود نیز توجه کرده و در انتخاب غذاهایی که مصرف می کنند توجه ویژه ای داشته باشند.
دکتر وفا افزود:روزه داران اینگونه تصور نکنند که تنها یک وعده غذایی در روز و حتی بدون احساس سیری مصرف می کنند، و به این موضوع توجه داشته باشند که چه میزان کالری در آن غذای مصرفی وجود داشته است.
وی تاکید کرد:اضافه وزن به دلیل دریافت بیش از اندازه کالری است و معمولا در نظر نگرفتن این موضوعات باعث ایجاد چاقی و افزایش وزن در ماه مبارک رمضان در افراد می شود.
عامل اصلی اضافه وزن در ماه مبارک رمضان
رئیس انجمن تغذیه ایران با اشاره به اینکه مطالعات نشان می دهد که مصرف شیرینی و چربی در روزه داران بیشتر از مصرف شیر، لبنیات، سبزی و میوه است تاکید کرد:این عامل دلیل اصلی در اضافه وزن افراد است.
دکتر وفا با بیان اینکه در تغذیه افراد پروتئین ،چربی وکربوهیدرات نقش اصلی را ایفا می کنند افزود:در این میان چربی ها ۲ برابر انرژی بیشتری نسبت به پروتئین و کربوهیدات دارد و در نتیجه زودتر جذب بدن می شوند.
کالری موجود در کله پاچه بیش از حد مجاز
رئیس انجمن تغذیه ایران در پایان با اشاره به اینکه دو غذای آش و کله پاچه در این ماه مصرف زیادی دارد، اظهار داشت:میزان کالری آش و به ویژه کله پاچه بیش از حد مجاز است و از طرفی به دلیل کاهش فعالیت روزه داران در این ماه که مانع از سوختن کالری می شود در نتیجه هر دو این عوامل تاثیر مستقیمی بر اضافه وزن  افراد دارند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.