رئیس جمهور منتخب برای معرفی کابینه‌اش چقدر فرصت دارد

۲۷خردادماه،

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بعد از تحلیف در مجلس رئیس جمهور دو هفته وقت دارد که نسبت به معرفی کابینه خود و همینطور ارائه برنامه مدون آنها به مجلس اقدام کند.

سیدشریف حسینی نماینده اهواز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرصت و نحوه معرفی وزرای کابینه رئیس‌جمهور منتخب دوره یازدهم به مجلس، گفت: آغاز دولت یازدهم با حکم تنفیذ توسط مقام معظم رهبری آغاز می‌شود که بعد از آن در روز بعد و یا دو روز بعد با توجه به روز کاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: بعد از تحلیف در مجلس رئیس جمهور دو هفته وقت دارد که نسبت به معرفی کابینه خود و همینطور ارائه برنامه مدون آنها به مجلس اقدام کند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس در اولین فرصت لیست اعضای کابینه و برنامه آنها را اعلام وصول می‌کند و یک هفته برای بررسی وزرا و برنامه آنها وقت دارد، پس از آن زمان جلسه علنی با حضور نمایندگان مجلس برای مخالف و یا موافق‌بودن با وزرای پیشنهادی از سوی دولت یازدهم برگزار خواهد شد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد موافقت و یا مخالفت با وزرای پیشنهادی به طور میانگین ۵ نفر موافق و ۵ نفر مخالف ثبت نام خواهند کرد که بعد از آن رأی اعتماد به هر یک از وزرا به صورت انفرادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.