رئیس سازمان دامپزشکی کشورخبر داد:حذف هزار راس دام آلوده به بیماری سل

۲۱ شهریور – ۰۴:۱۷:۰۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طی سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ بطور میانگین هرساله ۱٫۲ میلیون نوبت سر دام تحت آزمایش سل قرار گرفته که تعداد یک هزار و ۸۶۱ راس دام، آلوده به بیماری سل شناخته شده و حذف شدند.
 به گزارش سرویس اقتصادی آریا، دکتر سید محسن دستور اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۳۸۴ تا پایان سال گذشته در مجموع بیش از ۸ میلیون و ۷۳۲ هزار نوبت سر دام تحت آزمایش و تست بیماری سل قرار گرفتند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور نسبت دام حذف شده به تعداد کل دام هایی که آزمایش بیماری سل بر روی آنها اجرا شده است را ۱۴ درصد (۱۴ مورد از هر ۰۰۰/۱۰ راس)عنوان کرد.
وی اظهار کرد: سل از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که از جنبه های اقتصادی و بهداشت عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخور است.
یادآور می شود، بیماری سل گاوی از طریق تماس مستقیم و یا مواد آلوده دام مبتلا، به انسان انتقال پیدا می‌کند و انتقال آلودگی به انسان می‌تواند باعث سل ریوی یا قارچ ریوی (نظیر مننژیت، عفونت دستگاه تناسلی، سل پوستی و استخوانی) شود.
برای پیشگیری از این بیماری دام‌های واجد شرایط در دامداریهای تحت پوشش به طور منظم آزمایش می‌شوند و در صورت مواجه با دام‌های راکتور(آلوده)، تست مورد نظر را تقویت نموده و آزمایشات را در فواصل معینی تکرار نموده تا گله فاقد دام راکتور شود.  
کدM-ch2531

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۱۱۶۱۷۰۹۵۴۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.