رئیس‌جمهوری تونس خواهان مشارکت جناح‌ها در اداره کشور شد

۱۶م اسفند ،

dw2-11.jpg

رییس‌جمهوری تونس برای بازگرداندن آرامش و ثبات به کشور خواستار مشارکت اسلام‌گرایان و سکولارهای میانه‌رو در اداره کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منصف المرزوقی، رییس‌جمهوری موقت تونس تصریح کرد: زمان طولانی تلاش کردم تا مانع ایجاد صف‌بندی‌ها در تونس شوم. اکنون لازم است زمام حکومت به دست اسلام‌گرایان و سکولارهای میانه‌رو داده شود تا این دو با یکدیگر همکاری کنند؛ درغیر این صورت تفرقه سیاسی رخ می‌دهد و به وضعیتی مشابه دهه ۹۰ دچار می‌شویم.

وی ادامه داد:‌ موفقیت تونس در گرو تشکیل دولتی از اسلام‌گرایان و سکولارهای میانه‌رو است.

وی با تاکید بر اهمیت تصویب قانون برای انتخابات آینده در این کشور اظهار داشت: مخالفان معتقدند تاخیر در روند این امر، یکی از دلایل بحران کنونی کشور است.

رئیس‌جمهوری تونس عنوان داشت که باید انتخابات پارلمانی اواخر اکتبر و انتخابات ریاست‌جمهوری اواخر ماه سپتامبر برگزار شود.

وی ضمن بیان این که کناره گیری جنبش النهضه از پست‌های کلیدی منجر به گذر از مرحله سخت کنونی و تحقق ثبات سیاسی در کشور نمی‌شود، گفت: ما در قانع ساختن اعضای این جنبش به کناره‌گیری از وزارت‌ها موفق بوده‌ایم اما این امر سبب بر عدم ارائه خواسته‌های تازه از سوی مخالفان نخواهد شد چرا که هدف آنها تضعیف حکومت است.

المرزوقی در ادامه اخطار داد: در صورتی که امور کشور همچنان مبهم و نامشخص باقی بماند، مردم تونس در قبال این مساله بسیار صبر نخواهند کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.