رئیس‌جمهور: ایران در رقابت جهانی تولید واکسن کرونا حضور دارد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه «امروز مراکزی درحال کار روی درمان و ساخت واکسن کرونا هستند»، اظهار کرد: امروز فعالیت در حوزه درمان و کشف واکسن کرونا یک رقابت جهانی است و همه کشورها در حال فعالیت در این زمینه هستند؛ ایران نیز در این رقابت حضور دارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در جلسه هم اندیشی با مدیران پارک‌های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در زمینه مقابله با کرونا گفت: پارک‌های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان با همه قدرت از روز اول مواجهه با ویروس کرونا به میدان آمدند و نیازمندی های کشور را در بخش‌هایی نظیر تولید ضد عفونی کننده‌ها و کیت‌های تشخیصی برطرف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه درمان کرونا زمان بر است، اظهار کرد: برای درمان و ساخت واکسن ویروس کرونا به زمان بیشتری نیاز داریم، اما کار آغاز شده است؛ امروز مراکزی درحال کار روی درمان و ساخت واکسن کرونا هستند و اگر به محصول برسیم، کار بزرگی است.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: امروز فعالیت در حوزه درمان و کشف واکسن کرونا یک رقابت جهانی است و همه کشورها در حال فعالیت در این زمینه هستند؛ ایران نیز در این رقابت حضور دارد.

روحانی در ادامه به ارائه پیشنهادی در زمینه فعالیت پارکهای علم و فناوری در کشور در شرایط مواجهه کشور با کرونا پرداخت و گفت: باید بتوانیم در زمینه مقابله با کرونا برای نیازمندی های کشور تقسیم کاری انجام دهیم و هرکدام از پارکهای فناوری در یک حوزه فعالیت های خود را متمرکز کنند؛ به این صورت که یکسری از شرکت های دانش بنیان در حوزه تشخیصی، بخشی از ظرفیت این شرکت ها در حوزه تولید تجهیزات مراقبتی و شرکت هایی نیز در دیگر حوزه های مورد نیاز کشور در شرایط کرونا فعالیت کنند و مورد حمایت قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: امروز اکثر نیازهای کشور در داخل تامین میشود و این موضوع نشان از خودکفایی، اقتصاد دانش بنیان و غیرت مومنانه مردم کشور است. امروز شاهد کار ارزشمندی توسط شرکتهای دانش بنیان هستیم.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم همکاری بخش خصوصی با پارک های علم و فناوری گفت: باید کاری کنیم که بخش خصوصی و تولید کنندگان ما به گونه ای تشویق شوند تا بدانند برای آینده خود باید به شرکتهای دانش بنیان و پارکهای علمی و فناوری متصل شوند؛ خود شرکت ها باید سرمایه گذار اصلی در این زمینه باشند و اگر اتصال بین دانشگاه، پارکهای علم و فناوری و شرکت ها برقرار شود، هر سه بهره می‌برند.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تبعات اقتصادی کرونا در کشور خاطر نشان کرد:  در این شرایط، شرکت های دانش بنیان باید به صحنه بیایند؛ چراکه اگر بتوانیم نیازمندی های مردم که بنا به درخواست ما در خانه هستند را  تامین کنیم، کاری بزرگ در زمینه تبعات اقتصادی کرونا انجام دادیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تبعات کرونا و اقتصاد پسا کرونا، اظهار کرد: در این ایام واحد های تولیدی و پارک های علم و فناوری بخوبی عمل کردند و به پروتکل های بهداشتی توجه ویژه ای داشتند؛ بگونه ای که برخی شرکتهای بزرگ به ما اعلام کردند که حتی یک نفر از کارکنان آنها نیز دچار مشکل نشدند.

این خبر تکمیل می‌شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.