رئیس‌جمهور فراری افغانستان از مردم این کشور عذرخواهی کرد

اشرف غنی از مردم افغانستان به دلیل چگونگی پایان کارش عذرخواهی کرد.

رئیس‌جمهور فراری افغانستان از مردم این کشور عذرخواهی کرد

به گزارش ممتاز نیوز، اشرف غنی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان با ابراز تأسف از اینکه فصل او «بدون تأمین ثبات و رفاه در تراژدی مشابه پیشینیانش» به پایان رسیده، از مردم افغانستان به دلیل آنکه «نتوانسته به گونه‌ای دیگر پایان دهد»، عذرخواهی کرد.

او امروز چهارشنبه هشتم سپتامبر با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که ترک کابل سخت ترین تصمیم زندگی اش بوده، زیرا این کار را تنها راه «سکوت اسلحه‌ها و نجات کابل و ۶ میلیون شهروند این شهر» می‌دانسته است.

غنی همچنین در پیام خود با بیان اینکه قصد ترک مردم افغانستان را نداشته است، گفت که کابل را با توصیه مقام های قطری ترک کرده است.

رئیس جمهور فراری افغانستان ماه گذشته و پس از تسلط طالبان بر کابل به امارات عربی متحده رفت، کشوری که اعلام کرده «به دلایل بشردوستانه» میزبان آقای غنی است.

غنی در توضیح جزییات خروجش از افغانستان به ادعاهایی پرداخت که از انتقال میلیون‌ها دلار از افغانستان توسط او حکایت دارند.

او با رد انتقال میلیون‌ها دلار از خزانه افغانستان، گفت: «من و همسرم از نظر مالی اشخاص بی پروایی بودیم. من همه دارایی های خود را علنی اعلام کرده‌ام. میراث خانوادگی همسرم نیز اعلام عمومی شده است و در کشور زادگاهش، لبنان فهرست شده است.»

غنی گفت که از حسابرسی رسمی یا تحقیقات مالی تحت نظارت سازمان ملل متحد یا هر نهاد مستقل مناسب دیگری برای اثبات صحت اظهاراتش استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.