رئیس‌جمهور: مصمم به گسترش روابط با همسایگان هستیم

در دیدارِ رئیس مجلس امارات متحده عربی

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
رئیس‌جمهور، روابط دو کشور ایران و امارات متحده عربی را برادرانه و صمیمی توصیف کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم به گسترش روابط با کشورهای اسلامی بویژه همسایگان خود است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعدازظهر دیروز (شنبه) در دیدارِ رئیس مجلس امارات متحده عربی، با اشاره به روابط گسترده و نزدیک میان ایران و امارات، افزود: اگرچه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نیز مطلوب است، اما ظرفیت‌های فراوانی برای ارتقای سطح مناسبات در این عرصه وجود دارد و در شرایط فعلی که از لحاظ بین‌المللی فضای مساعدتری بوجود آمده، همکاری‌های اقتصادی با امارات می‌تواند بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی حوزه خلیج فارس را برای کشورهای منطقه و جهان ضروری توصیف کرد و افزود: روابط خوب همسایگی ما می‌تواند زمینه‌ساز گسترش روابط همه کشورهای حوزه خلیج فارس با یکدیگر باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ایران و امارات می‌توانند همکاری‌های خود در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری را گسترش دهند.

در ادامه این دیدار، محمد احمد المر رئیس مجلس امارات متحده عربی نیز در این دیدار با جامع، مانع و ممتاز توصیف کردن سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان در افتتاحیه اجلاس مجالس کشورهای اسلامی، گفت: جنابعالی در این سخنرانی دلمشغولی‌های امروز کشورهای اسلامی را با بیانی صریح تبیین و بعد از اشاره به لزوم وحدت بین مسلمانان و لزوم تکیه بر توسعه اقتصادی، بر ضرورت ارتقای سطح مشارکت مسلمانان در اقتصاد جهانی متناسب با جمعیت و وسعت کشورهای اسلامی تاکید کردید.

رئیس مجلس امارات با اشاره به حضور خود در مراسم تحلیف دکتر روحانی اظهار کرد: خط مشی کلی و برنامه‌هایی که جنابعالی در آن مراسم اعلام کردید برآمده از اندیشه‌ای موزون و متکی بر تدبیر و خرد بود و خوشحالم که امروز سیاست‌های جنابعالی پیشگام است.

رئیس مجلس امارات متحده عربی در ادامه تصریح کرد: ما معتقدیم در چارچوبی که جنابعالی انتخاب و اعلام کرده‌اید، اهدافتان به ثمر خواهد نشست.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.