رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران در کافه خبر مطرح کرد/ چرا موز گران شد

مهاجران در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد و یکبار ه قیمت موز افزایش پیدا کرد گفت: « اگر کاردان ها در صحنه کار باشند این اتفاق ها نمی افتد. ما حدود ۸ هزار واحد صنفی در سطح شهر تهران داریم که اینها موز را طی ۵ سال گذشته بدون سود و با رقابت توزیع می کردند. ما چه راهکاری را باید به کار بگیریم که از این بهتر باشد؟ آمدیم و این توزیع سلامت بدون سود را به هم ریختیم. آنها که به هم ریختند دلسوزانه خواستند شب عید کمکی برای مصرف کننده باشد اما عملا اینگونه نشد. طرح هایی را که دادند طرف اجرای کار را خوب ارزیابی نکرده بودند. »
او در پاسخ به این سوال که در اجرا چه مشکلی پیش آمد که موز گران شد، گفت: « وارد کنندگان آمدند و متعهد شدند که موز را با آن قیمت مد نظر می آورند. این کار را هم کردند اما عامل های فروش طی دو سال گذشته خوب عمل نکردند. اولویت را به دلال ها دادند. کار به جایی رسید که صاحب سرمایه موز مبلغی که با کل سرمایه اش دریافت کرد کم تر از آن بود که دلال در یک شب سود برد. »  
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران افزود: « از سوی دیگر ۵ هزار واحد که در خرید موز دخالت دارند و طی ۵ سال موز را با رقابت موز را به مصرف کننده عرضه می کردند قاچاق فروش شدند. چون قیمتی را داده بودند و باید بیشتر از آن نمی فروختند بنابراین رفتند گران تر خریدند و پنهانی و گران تر به مشتری هایشان فروختند. »
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.