رئیس بنیاد مستضعفان: تعهدی برای ساخت پارکینگ پلاسکو نداریم

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: تعهدی برای ساخت پارکینگ پلاسکو نداریم؛ چرا که این ساختمان از ابتدا هم پارکینگ نداشت، اما هزینه بازسازی پارکینگ را به شهرداری پرداخت کردیم.

رئیس بنیاد مستضعفان: تعهدی برای ساخت پارکینگ پلاسکو نداریم

به گزارش ممتاز نیوز، پرویز فتاح در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید پلاسکو اظهار کرد: ساختمان جدید پلاسکو زیباتر، ایمن‌تر، قوی‌تر، محکم‌تر، کاملتر و فنی‌تر از قبل تحویل کسبه آن شده است که به عنوان شاهد این مدعا می توان به اضافه شدن تعداد آسانسورها، تعبیه ۱۶ دستگاه پله برقی، ساخت نمازخانه و نظایر آن اشاره کرد.

وی افزود: ساختمان پلاسکو با دریافت مجوزهای لازم از سوی مراجع ذیصلاح ساخته شده و اختلافها با شهرداری تهران نیز برطرف شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا هنوز پارکینگ ساختمان پلاسکو آماده نیست؟ گفت: تعهدی برای ساخت پارکینگ پلاسکو نداریم و این ساختمان از اول هم پارکینگ نداشته است، اما پارکینگ “پروانه” که در فاصله کمی از ساختمان پلاسکو قرار دارد را برای همین موضوع مد نظر قرار دادیم که البته فرسوده شده ولی هزینه بازسازی آن را به صورت یکجا به شهرداری تهران پرداخت کردیم و بازسازی آن انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: البته امروز طرح جدیدی را پیشنهاد دادیم که جزو تعهدات ما نیست. در این راستا به شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد کردیم پارکینگ “اکبر” که در کنار ساختمان پلاسکو قرار دارد را به هر میزان که بتوانیم در زیر زمین یا روی زمین بسازیم تا کسبه پلاسکو و مردم مشکلشان از بابت پارکینگ برطرف شود.

فتاح در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه زمین جانبی پارکینگ اکبر به سازمان میراث فرهنگی تعلق دارد و شما چگونه می خواهید پارکینگ اکبر را بسازید اظهار کرد: قسمت شمالی این زمین میراثی است و از این جهت با توجه به رعایت فاصله ۶۰ متری در زمینی که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد، می‌توانیم پارکینگ اکبر را بسازیم و تنها برخی کسبه که در خیابان جمهوری هستند را باید متقاعد کنیم.

رئیس سازمان مستضعفان درباره پایان کار ساختمان پلاسکو نیز گفت: باید ساختمان پلاسکو یک سال بهره برداری شود و پس از رفع نواقص احتمالی، پایان کار به این ساختمان داده می شود. ما هم اعلام کردیم که تا سال آینده در کنار کسبه پلاسکو هستیم و این ساختمان را رها نخواهیم کرد تا مشکلات احتمالی را حل کنیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.