رئیس جمهوری تونس:با مجازات فیزیکی روزنامه نگار مخالفم

به دنبال بازداشت صاحب شبکه التونسیه که به پخش برنامه‌هایی در انتقاد از دولت شهرت داشت، رئیس جمهوری تونس اعلام کرد که پیامدهای منفی آزادی بیان را به بازگشت به دوران استبداد ترجیح می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، منصف المرزوقی، رئیس جمهوری تونس اعلام کرد که با هرگونه مجازات فیزیکی روزنامه نگاران مخالف است.
المرزوقی تصریح کرد که تمام پیامدهای منفی آزادی بیان را به بازگشت به دوره استبدادگری و خاموش کردن تمام صداها ترجیح می‌دهد.
در همین راستا سامی الفهری، صاحب شبکه التونسیه بعد از صدور حکم بازداشت علیه وی به اتهام فساد مالی خود را به نیروهای امنیتی تحویل داد و در زندان مدنی در المرناقیه حبس شد.
سنیه الدهمانی، وکیل مدافع الفهری اظهار کرد: این یک مساله سیاسی است که بعد از اعمال فشارهایی علیه سامی الفهری صورت گرفته است.
الفهری با پخش فیلمی در اینترنت اعلام کرد که محاکمه وی اقدامی سیاسی است که به دنبال پخش برنامه‌های شبکه وی در انتقاد از عملکرد دولت صورت گرفته است.
شبکه “التونسیه” برنامه‌هایی با عنوان “منطق سیاسی” در تمسخر المنصف المرزوقی، ریاست جمهوری تونس، حمادی الجباری، نخست وزیر این کشور و راشد الغنوشی، رهبر جنبش النهضه پخش کرد و بسیاری از مردم تونس از این برنامه که طی ماه رمضان پخش شد، استقبال کردند.برخی از مسئولان دولت از پخش این برنامه‌ انتقاد کرده و آن را اهانتی به مسئولان نظام برشمردند.
دولت تونس با انتقادهایی مبنی بر تلاش برای تحت کنترل درآوردن رسانه‌ها و جلوگیری از آزادی مطبوعات مواجه شده است، اما مسئولان دولتی اظهار کردند که محاکمه الفهری مربوط به پرونده فساد بوده و دستگاه قضایی تصمیم نهایی در این خصوص را اتخاذ خواهد کرد.سازمان خبرنگاران بدون مرز از صدور سریع حکم بازداشت علیه صاحب شبکه التونسیه انتقاد کرده و در بیانیه‌ای خواهان محاکمه عادلانه وی شد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.