رئیس جمهوری پاکستان: تحصیل دختران بهترین راه استراتژی برای شکست افراط‌گرایی است

۲۰م آذر ،

Reuters1.jpeg

رئیس جمهوری پاکستان در یکی از مراسم سازمان فرهنگی، هنری، آموزشی سازمان ملل متحد (یونسکو) که در پاریس برگزار شد، گفت: فراهم کردن امکانات آموزش برای دختران بهترین استراتژی برای شکست طالبان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، آصف علی زرداری، رئیس جمهوری پاکستان متعهد شد که به خاطر “ملاله یوسف‌زی”، دختر پاکستانی که توسط شبه نظامیان طالبان مورد اصابت گلوله قرار گرفت، برای آموزش و تحصیل دختران ۱۰ میلیون دلار به یونسکو پرداخت کند.

وی افزود: فرستادن دختران به مدرسه بهترین راه برای مبارزه با افراط‌ گرایی است.

حمله به ملاله یوسف‌زی که در ماه اکتبر اتفاق افتاد، محکومیت جهانی را درخصوص اقدامات طالبان که دختران پاکستانی را از تحصیل محروم می‌کند، برانگیخت.

در یکی از مراسم حمایتی یونسکو به عنوان “حمایت از ملاله” که در پاریس برگزار شد، رئیس جمهوری پاکستان گفت، از دیدار با ملاله در بیمارستان بیرمنگام انگلیس که در آنجا در حال بهبود است بسیار خرسند شده است. وی روند بهبود ملاله را رضایت بخش اعلام کرد.

زرداری افزود: من تردید ندارم که راه حل ما برای فراهم کردن شرایط تحصیل برای همه به خصوص برای میلیون‌ها تن از دختران بهترین استراتژی برای شکست طالبان است.

ملاله یوسف‌زی پیش از آنکه همزمان با خروجش از مدرسه توسط شبه نظامیان طالبان پاکستان از فاصله نزدیک هدف اصابت گلوله قرار گیرد، سال‌ها درخصوص دفاع و حمایت از حق تحصیل دختران در “دره سوات” واقع در شمال غرب اسلام آباد فعالیت می‌کرد.

شبه نظامیان طالبان پاکستان مسئولیت ترور ملاله را برعهده گرفته و اقدامات او را “حامی غرب” نامیدند.

بنا به گزارش یونسکو حدود ۶۱ میلیون کودک دبستانی که دو سوم آن‌ها دختر می باشند در سراسر جهان از رفتن به مدرسه محرومند. در پاکستان حدود نیمی از جمعیت زنان مناطق روستایی به مدرسه نرفته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.