رئیس جمهور: آژانس بین المللی انرژی اتمی مکان بازی سیاسی نیست

رئیس جمهور با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی مکان بازی سیاسی نیست، گفت: سه کشور اروپایی بفهمند که آژانس یک نهاد فنی است و اجازه دهند به کار فنی خود ادامه داده تا به این ترتیب توافق خوب اخیر ایران و آژانس نیز تداوم یابد.

به گزارش ممتازنیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرحهای ملی وزارت کشور اظهارداشت: علاقه مند بودیم با آژانس همکاری کنیم و در این دوره همکاری بسیار خوبی را هم با هم داشتیم که در گزارش های آژانس بر آنها تاکید شده است اما  به بعضی ها که فکرشان برای حرکتهای درست کار نمی کند و متاسفانه از کشورهای اروپایی هم هستند نصیحت می کنم این کار را نکنند و اجازه ندهند روابط بسیار خوبی و دوستانه  ایران و آژانس تخریب شود.

روحانی گفت: فعالیت های هسته ای ما مثل همیشه صددرصد صلح آمیز است و آژانس نظارت خودش را انجام می دهد و البته اگر این نظارت با دلخواه آژانس فاصله دارد، مقصر آن آمریکا و تحریمهای این کشور علیه ایران است. اگر این تحریم ها رفع شود روابط با آژانس گرمتر می شود و بازرسان آن می توانند در چارچوب قانون بازرسی های مدنظر خود را انجام دهند.

این خبر تکمیل می شود…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.