رئیس جمهور آینده باید به هنرمندان اعتماد کند/استفاده از کاریکاتوریست‌ها برای تلطیف فضای سیاسی

۳۰اردیبهشت،

یک کاریکاتوریست گفت

شهیدی گفت: من به عنوان یک هنرمند از ریاست جمهوری آینده انتظار دارم که به هنرمندان اعتماد و شرایطی را برای آنها فراهم کند که بتوانند برای تحقق اهداف سیاسی کشور؛ با خلق آثار ارزشمند فضایی را برای گفت وگو و نقد در جامعه فراهم کنند.

داوود شهیدی کاریکاتوریست درگفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین دربارهٔ انتظاراتش از رئیس جمهوری آینده گفت: من به عنوان یک هنرمند از ریاست جمهوری آینده انتظاری دارم که به هنرمندان اعتماد کند و شرایطی را برای آنها فراهم کند که بتوانند برای تحقق اهداف سیاسی کشور؛ با خلق آثار ارزشمند فضایی را برای گفت وگو و نقد در جامعه فراهم کنند.

وی افزود: هن رزبان رسا و تاثیرگذاری است و باید برای وفاق بیشتر در جامعه و عرصه بین الملی از این زبان بهره گرفت و کاریکاتور یک زبان تصویری و بین الملی است که می توان برای مسائل سیاسی و اقتصادی از این زبان بهره برد.

به گفته شهیدی؛ یک کاریکاتوریست یک روشن فکر متعهد و یک روزنامه نگار مستقل است. وقتی که وی درارتباط زنده و فعال با مسائل اجتماعی عصر و جامعه خودش قرار می گیرد آن را در محور ژورنالیزم به عنوان یک تفکر شخصی قرار می دهد از این رو یک کاریکاتوریست باید بتواند تحلیلی درست، به روز و عمیق از مسائل اجتماعی خود داشته باشد و به آنها پاسخ بدهد.

شهیدی افزود: دربرخی از موارد نمایندگان احزاب سیاسی می باشند که تکلیف شان با خودشان هم مشخص نیست و بسیار مواقع هم می توانند گروه های اقتصادی باشند که سیاست گذاری می کنند. ما می توانیم روزنامه را در راستای یک سری هدف های از پیش تعیین شده قرار دهیم و این مقوله درایران باید خود را متوجه ارزش های طبیعی و انسانی کند و ریاست جمهوری می تواند با تلیطف فضا با فراهم کردن شرایط انتشار یافتن روزنامه های متنوعT فضای تازهی را برای بیان افکاردرجامعه فراهم کند.

وی با اشاره سیاست خارجی ایران برای تحکیم جنبش مقاومت لبنان گفت: من به عنوان یک هنرمندان به شدت با سیاست ایران برای تحکیم قدرت جنبش مقاومت لبنان موافقم و معتقدم رئیس جمهور آینده نیز باید همین رویه را پیش گیرد و حتی شرایطی را فراهم کند که با برپایی یک جشنواره بین الملی هنرمندانی که موافق مقاومت لبنان می باشند آثاری در این زمینه خلق کند.

به گفته این کاریکاتوریست؛ سیاست میدان مین است و کاریکاتور تمایل دارد به این سمت برود و از این رو می توان برای تلطیف فضای سیاسی و نقد از کایکاتوریست ها کمک گرفت.

انتهای پیام/

۳۲/۳۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.