رئیس جمهور اندونزی توجه دولتمردان میانمار به خشونت علیه مسلمانان را خواستار شد

۳۱فروردین۱۳،

رئیس‌جمهور اندونزی از رهبران میانمار را وادار خواهد کرد تا خشونت بودایی‌ها علیه مسلمانان را مورد توجه قرار دهند چراکه این خشونت می تواند سبب ایجاد مشکل برای مسلمانان در هر جای دیگر این منطقه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیدار روز سه شنبه و چهارشنبه “سوسیلو بامبانگ یودهویونو”، رئیس جمهور اندونزی از میانمار یک ماه پس از آن صورت می گیرد که دست کم ۴۳ تن که اکثرا مسلمان بودند، طی ۴ روز خشونت هدایت شده توسط بودائیان در شهر “میختیلا” در ۸۰ مایلی شمار نایپیدائو ، پایتخت میانمار کشته شدند.

یودهویونو گفت: من این امر را که دولتمردان میانمار به این مساله به درستی توجه می کنند و مانع تنش و خشونت می‌شوند، ترغیب می کنم. ما در اندونزی آماده‌ایم از آنها برای رسیدن به این اهداف حمایت کنیم.

دیدار یودهویونو پس از ناآرامی‌های مرگ بار سال قبل میلادی علیه اقلیت مسلمان روهینجا در ایالت راخین صورت می گیرد. ناآرامی‌هایی که دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی آن را “پاکسازی قومی” توصیف کرده است.

یودهویونو گفت: چالش‌های دیگر در میانمار وجود دارد، مانند تنش‌های فرقه‌ای که اقلیت روهینجا با آن مواجه می باشند.

خشونتهای سال قبل میلادی در ایالت راخین سبب کشته شدن دست کم ۱۱۰ نفر که اکثرا مسلمان روهینجایی بودند و آوارگی ۱۲۰ هزار نفر شد.

دولت میانمار به حدود ۸۰۰ هزار روهینجای مسلمان به چشم مهاجران غیرقانونی بنگلادشی می نگرد و حق شهروندی را از آنان سلب می کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.