رئیس جمهور اوکراین: امسال پیروز خواهیم شد

رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرد، کشورش در جنگ با روسیه پیروز خواهد شد اگر در همکاری بین کی‌یف و اتحادیه اروپا تاخیر یا رکودی به وجود نیاید.

رئیس جمهور اوکراین: امسال پیروز خواهیم شد

به گزارش ممتاز نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در پیامی ویدئویی خطاب به شورای اروپا گفت: هیچکس به طور قطع نمی‌داند که جنگ چقدر طول می‌کشد و کدام نبردها موفقیت ما را سریعتر حاصل می‌کند اما آنچه واضح است این است که اگر تاخیر یا رکودی در همکاری وجود نداشته باشد و اگر تلاش‌های مشترک ما قاطعانه بر پیروزی اوکراین متمرکز شود، پیروزی در سال جاری میلادی به دست خواهد آمد.

وی با تاکید بر این مساله که همکاری بین اوکراین و اتحادیه اروپا از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه سال گذشته میلادی سریعا رشد داشته، گفت: با هم برای توقف روسیه در بخش‌های مختلف چون دفاعی و اقتصادی همکاری داریم.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین خاطرنشان کرد: تمامی اینها نشان می‌دهد که اروپا می‌داند چطور از ارزش‌های خود دفاع کند و شجاعت ایستادگی در مقابل ترس را دارد. با وجود رشد همکاری بین اتحادیه اروپا و اوکراین، تاخیر در تامین موشک‌های دور برد و جنگنده‌های مدرن بر اقدامات ارتش اوکراین به ویژه در مناطق خرسون و زاپوریژیا تاثیر گذاشته است.

زلنسکی همچنین گفت: تاخیر اروپا درخصوص وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه ناخوشایند است. تلاش‌های جهانی علیه روسیه هنوز کافی نیست و اتحادیه اروپا نشان نداده که تحریم‌ها علیه مسکو افزایش خواهد یافت. نمی‌توان حتی اشاره‌ای به تاخیر در تصمیم گیری در مورد تحریم‌ها داشت. علاوه بر این، نباید تحریم‌ها کاهش یابد. تحریم‌های قوی، امنیت را به ارمغان می‌آورند و کاهش تحریم‌ها به معنای ایجاد بحران‌های جدید از جمله بحران غذایی است.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین با بیان اینکه فرمول صلحی را در نشست گروه ۲۰ در اندونزی ارائه کرده، افزود: این تنها طرح واقع بینانه و جامع برای بازگرداندن تمامیت ارضی اوکراین و تضمین امنیت برای مردم ما و برای کل اروپاست.

وی همچنین افزود، اوکراین آماده برنامه ریزی برای نشست فرمول صلح در کی‌یف در آینده‌ای نزدیک است اما همچنین می‌شود چنین نشستی را در یکی از پایتخت‌های کشورهای اروپایی برگزار کرد.

زلنسکی گفت: روند ادغام اوکراین در اتحادیه اروپا برای حفاظت از کشور و همچنین برای سیستم اروپایی مهم است. آمادگی کی‌یف برای چنین تصمیمی در آغاز مذاکرات درباره عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی مطرح شد. اگر جنگ بتواند به رهبران متاثر از آن چیزی بیاموزد، این است که صداقت بین متحدان، تضمین کننده پیروزی است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.