رئیس جمهور: به مطالبات همه شاکیان حادثه متروپل رسیدگی می‌کنیم

رئیس جمهور گفت: در بخش حقوقی حادثه متروپل به مطالبات همه افرادی که شاکی و مدعی هستند، رسیدگی و تلاش می کنیم هیچ صاحب حقی احساس نکند حقش ضایع شده است.

رئیس جمهور: به مطالبات همه شاکیان حادثه متروپل رسیدگی می‌کنیم

به گزارش ممتاز نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز جمعه در جریان سفر به آبادان و پس از بازدید از محل حادثه فروریختن ساختمان متروپل، در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه رسیدگی به پرونده متروپل در سه بخش در حال انجام است، اظهار کرد: رسیدگی به پرونده متروپل در بخش فنی با نظر کارشناسان در زمینه آواربرداری در حال انجام است.

وی افزود: در بخش حقوقی به مطالبات همه افرادی که شاکی و مدعی هستند رسیدگی و تلاش می شود هیچ صاحب حقی احساس نکند حقش ضایع شده است.

رئیس جمهور گفت: بخش سوم در خصوص علت یابی این مساله است. هر گونه فساد صورت گرفته در ساخت ساختمان متروپل به صورت جدی رسیدگی خواهد شد تا جایی که هیچ کسی جرات نکند با روابط ناسالم و سوداگری به اقدامات مشابه دست بزند و جان مردم را به خطر بیندازد. 

رئیسی با بیان اینکه نباید شاهد حوادث بعدی این چنینی در کشور باشیم، عنوان کرد: هر ساختمانی که در سراسر کشور چنین شرایطی دارد باید بررسی و گزارش شود و در صورت لزوم، ترمیم و یا تخلیه شود. 

وی گفت: این مصوبه که همه ساختمان های مربوط به دستگاه های اداری، اشخاص حقیقی و حقوقی را در بر می گیرد باید سریع دنبال شود و یک روز هم به تاخیر نیفتد.

رئیس جمهور افزود: همه بهره برداران، همه صاحبان و همه مسئولانی که در این باره مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند تا جایی که ثابت شود ما در کشور چنین سازه هایی نداریم.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خوزستان چه در زمان انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس دین خود را ادا کرده و خط مقدم بوده است، گفت: مساله خوزستان و آبادان را جزو اولویت ها قرار داده ایم. کارگروهی هم پیشتر در این زمینه فعال شده و در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: مسائل خوزستان و آبادان فقط رسیدگی به پرونده متروپل نیست بلکه باید به صورت جدی به ظرفیت ها، اشتغال و بیکاری در خوزستان سامان داده شود. 

رئیس جمهور در پایان عنوان کرد: پیام سفر من به آبادان این است که مسئولان بدانند مساله خوزستان از دستور کار دولت خارج نمی شود و تا وقتی که مشکلات حل نشود این سفرها ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.