رئیس دانشگاه زابل: بومی‌سازی فناوری‌های نو راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

۰۱م آذر ،

moghavemati.jpg

رییس دانشگاه زابل گفت: بومی‌سازی فناوری‌های نو رویکردی اساسی در اقتصاد مقاومتی است.

دکتر اکاتی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: اگر بخواهیم اقتصادی سالم داشته باشیم باید در آن همه جنبه‌های توسعه، افزایش بهره‌وری، بهینه کردن هزینه‌ها و حداکثر کردن سود رعایت شود.

وی ادامه داد: چنین اقتصادی می‌تواند در شرایطی که کشور با محاصره اقتصادی و تحریم روبرو شده به خوبی مقاومت نماید و با چنین رویکردی دشمن نمی‌تواند بر اقتصاد کشور تأثیر بگذارد.

رئیس دانشگاه زابل در خصوص ارائه راهکار توسط دانشگاه برای استفاده از پتانسیل‌های منطقه با نگاه اقتصاد مقاومتی افزود: وظیفه اصلی دانشگاه‌ها تأمین نیروی انسانی است و کشورهای در حال توسعه برای اینکه بتوانند به اهداف خود برسند به تنها چیزی که نیاز دارند تأمین نیروی انسانی متخصص و آگاه است، چراکه نیروی انسانی دارای تخصص لازم می‌توانند حرف اول را در توسعه پایدار یک کشور بزند.

وی با بیان اینکه دانشگاه زابل در منطقه سیستان کوشیده تا نیروهای انسانی کارآمد و متخصص را تربیت کند، افزود: دانشگاه زابل با داشتن رشته‌های مختلف به ویژه رشته‌هایی که با اقتصاد منطقه همخوانی دارد می‌تواند کمک شایان توجهی در تأمین نیروی انسانی داشته باشد.

اکاتی ادامه داد: این دانشگاه در رشته‌های کشاورزی تقریباً گرایش‌های اصلی همچون باغبانی، زراعت و اصلاح نباتات، رشته‌های امور دام همچون تغذیه دام و طیور، دامپزشکی، رشته‌های منابع طبیعی، مرتع و آبخیزداری و غیره که کاملاً در راستای نیازهای منطقه باشند را در مواردی تا مقطع کارشناسی ارشد و بعضی از رشته‌ها را نیز تا مقطع دکتری، مدیریت و اجرا می‌کند و در این رابطه از دانشگاه‌های موفق کشور محسوب می‌شود.

وی در خصوص بومی سازی فناوریهای روز در بخش کشاورزی با نگاه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: ما در حوزه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مبحثی را پیگیری می‌کنیم که بتوانیم فناوری‌های تازهی که سازگار با نیازهای منطقه است را تأمین کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.