رئیس سازمان توسعه تجارت: بزودی در خصوص اولویت های ۹و۱۰ واردات خبرهایی درراه است

این خبر امروز ۴شنبه ۱۰م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: می خواستم خبری رو iبه اطلاعتون برسونم. حدودا از ۲ هفته پیش امکان ثبت سفارش کالاهای اولویت ۹ و ۱۰ تو پایگاه اینترنتی وزارت صنعت،معدن و تجارت وجود ندارد بسیار از اولویت های دیگه را از جمله مواد اولیه کارخانه های تولیدی رو هم iبه اولویت ۹ و۱۰ منتقل نمودند و ثبت سفارش نمی نمایند ولی این خبر نه از پیش تو پایگاه اینترنتی خودشون اعلام شده و نه تو پایگاه اینترنتی ها و روزنامه های اقتصادی منعکس میشود. حالا مراجعه نماینده ها iبه وزارت صنعت،معدن و تجارت سرگردان و بلاتکلیف می باشند بسیار ها پولهایشان را حواله نمودن و الان نمیتوانند کالا وارد نمایند. بعضی کالا تو گمرگ ولی نمی شود ثبت سفارش نمود حد اقل میتوانستن این را از پیش iبه مردم اطلاع بدهند که مردم اینجوری گرفتار نشوند. لطفا در این مورد مهم هم اطلاع رسانی نمایید تا iبه گوش مسوولان بالاتر هم برسد.
این درحالی است که معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در پاسخ iبه این گلایه خواننده خبرآنلاین ضمن ارائه توضیحاتی در این خصوص تاکید نمود: iبه سریعی در مورد اولویت های ۹و۱۰ اطلاع رسانی کاملی صورت خواهد گرفت.
رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره بر اینکه از آمار کالاهایی که بدون ثبت سفارش در گمرک وجود دارند اطلاعی ندارم، تاکید نمود: اما برای همه کسانی که ثبت سفارش انجام بدهند و کالای آنها iبه محوطه گمرک برسد در این مورد و موارد مشابه حقوقی iبه لحاظ قانونی وجود دارد که اصطلاحا iبه آن می گوییم “حقوق مکتسب” که برای کسانی که ثبت سفارش نموده باشند و کالای آنها وارد گمرک شده باشد این حقوق مکتسب را دولت قائل می گردد.
حمید صافدل حقوق مکتسب را اینگونه تشریح می نماید: متقاضیان براساس اینکه چه وقتی ثبت سفارش نموده باشند و چه وقتی کالای آنها iبه گمرک رسیده و یا اگر حتی کالای آنها iبه گمرک نرسیده بستگی iبه اینکه از چه وقتی قوانین تغییر می نماید و چقدر طول می کشد که کالای آنها وارد گمرک شود از کشورهای همسایه است و یا از کشورهای دور، حمل هوایی شده و یا زمینی این حقوق متفاوت است. اما iبه طور چکیده آن این است که حتی در تغییر قوانین و مقررات کسانی که در چارچوب مستندات لازم و قانونی را دریافت نموده باشند می توانند نسبت iبه بخشی یا همه کالای ثبت سفارش شده اقدام نمایند.
۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.