رئیس سازمان هواپیمایی: گزارش کامل دلایل ترکیدگی لاستیک هواپیماها را امروز منتشر می‌کنیم

رئییس سازمان هواپیمایی کشوری از بررسی ویژه علت ترکیدگی لاستیک هواپیما و انتشار گزارش رسمی آن در سایت سازمان هواپیمایی خبر داد.

رئیس سازمان هواپیمایی: گزارش کامل دلایل ترکیدگی لاستیک هواپیماها را امروز منتشر می‌کنیم

به گزارش ممتاز نیوز، محمد محمدی‌بخش در حاشیه مراسم تکریم خدمتگزاران ضیوف الرحمان در عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ در پاسخ به سوال درباره اینکه علت افزایش نقص فنی هواپیماها به ویژه ترکیدگی لاستیک در ماه‌های گذشته چیست؟ اظهار کرد: نقص فنی به عوامل مختلفی بستگی دارد که برنامه‌های مختلف نرم افزاری آن را ثبت می‌کند و همان اطلاعاتی که در اختیار هواپیما قرار دارد ضبط می‌شود و توسط سازمان هواپیمایی نیز بررسی شده در سایت سازمان بارگذاری و اطلاع رسانی می‌شود. به همین دلیل است که رسانه ها و مردم از این موضوعات مطلع می‌شوند.

وی افزود: همزمان معاونان فنی، معاونان عملیات فرودگاهی و دستگاه های ذیربط آن را بررسی می‌کنند و با توجه به افزایش حجم پروازها نسبت به دو سال گذشته و فرارسیدن فصل سفر این اتفاقات رخ داده است. اما موضوع ترکیدگی لاستیک هواپیما به صورت ویژه بررسی شد و گزارش آن را امروز منتشر خواهیم کرد.

محمدی بخش در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه یکی از مشکلات و عوامل ترکیدگی لاستیک هواپیما، سطوح پروازی است که در حال حاضر از از ۱۰ فرودگاه بین المللی تنها دو تا فرودگاه گواهی دارند و اغلب این حوادث در فرودگاه مشهد رخ می‌دهد، اعلام کرد:  سطوح پروازی دارای اشکال در حال ترمیم است و دستورات لازم برای اصلاح آن را اعلام کردیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یعنی این حجم نقص فنی از گذشته هم وجود داشته و امروز به دلیل اطلاع‌رسانی‌ها مردم از این حجم از نقص فنی مطلع می‌شوند، گفت : منظورم این نیست که میزان نقص فنی افزایش یا کاهش پیدا کرده، بلکه منظور من این است که تمام نقص فنی در سامانه‌ها ثبت و ضبط می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی درباره چند مورد ترکیدگی لاستیک هواپیما ادامه داد: با توجه به حجم پروازها نسبت به دو سال گذشته و فرارسیدن فصل سفر موضوع ترکیدگی لاستیک هواپیما مورد بررسی قرار گرفته و امروز گزارش کاملی از دلایل ترکیدگی لاستیک‌ها را به مردم اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.