رئیس عشیره ای اهل تسنن، مالکی را تهدید کرد

۱۴م دیماه ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس عشیره ی دلیم که یکی از بزرگترین عشیره های عرب در عراق بشمار می آید، اول وزیر را تهدید می کند که اگر نیروی نظامی علیه تظاهرکنندگان در استان انبار بکار گیرد، با وی به  تقابل خواهند پرداخت و بدین اشاره می کند: مالکی به پایان نزدیک شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ شیخ حاتم سلیمان در میانه ی سخنانی که برای تظاهرکنندگان در استان انبار ایراد داشت، بیان کرد: نوری مالکی اول وزیر زمانی که تظاهرکنندگان را به یاغی و هرج و مرج طلب نام میبرد، دچار اشتباه شده است.

وی می گوید: با چنین سخنانی، مالکی مرزهای بسیاری را شکسته است و اگر بخواهد از نیروی نظامی علیه تظاهرکنندگان استفاده نماید، با تمام توان به تقابل با وی خواهیم پرداخت.

این سخنان رئیس عشیره ی دلیم در حالیست که اول وزیر عر اق در مورد تظاهرکنندگان استانهای اهل تسنن نشین بدین اشاره می کند، دستی خارجی در پشت این تظاهرات وجود دارد اگر لازم باشد با قدرتی نظامی، این تظاهرات را پایان خواهد داد.

رئیس عشیره ی دلیم تصریح می کند: دیگر با مالکی کاری ندارند و او را همچون حاکمی نمی بینند، بلکه همچون کسی که در کشور بحران و بی ثباتی ایجاد می کند، بدو نگاه می کنند.

حاتم سلیمان براین نظر است که باید مالکی از رأس قدرت برداشته شود و می گوید: مالکی مردی فرقه گرا و در نزد ما وی به پایان رسیده است و دیگر نمایندگی ما را در عراق نمی کند.

رئیس عشیره دلیم براین تأکید کرد: اگر نوری مالکی، نیروی نظامی روانه ی استان انبار کند، با سرنوشتی بد مواجه و علیه وی به مقابله خواهیم پرداخت.


خبرگزاری انتخاب |
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.