رئیس فدراسیون دوومیدانی: ورزشکاران برای حضور در لیگ سهمیه بندی می‌شوند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

علیرضا سلیمی رئیس هیات دوومیدانی آذربایجان غربی شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، مجمع انتخاباتی هیات دوومیدانی آذربایجان غربی با حضور افشین داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی برگزار شد که در نهایت “علیرضا سلیمی” با کسب ۱۰ رای از ۱۹ رای ماخوذه به عنوان رئیس تازه این هیات انتخاب شد.

در این انتخابات علیرضا سلیمی، حسین صمد وند و حسین فهیمی سه کاندیدای این انتخابات بودند که از ۱۹ رای ماخوذه، ۱۰ رای متعلق به سلیمی و ۹ رای نیز متعلق به فهیمی بود.

افشین داوری رئیس فدراسیون دو ومیدانی کشور با اشاره به اینکه این مجمع انتخاباتی بهترین مجمعی بوده است که طی ۱۰ مجمع برگزار شده در دوران مدیریتم در این فدراسیون اتفاق افتاده است، گفت: رقابت پایاپای کاندیداها در این مجمع نشان از اهمیت این رشته در بین مخاطبان خود در آذربایجان غربی بود که این ستودنی است.

داوری با اشاره به لزوم طرح استعداد یابی در دوومیدانی کشور، اظهار نمود: ما مذاکراتی با کیومرث هاشمی قائم مقام وزیر اموزش و پرورش داشته ایم تا دوومیدانی نیز به مانند رشته شنا در مدارس آموزش داده شود که خوشبختانه با موافقت وی همراه بود و آموزش اجباری آن نیز در مدارس به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه علمی تر دنبال نمودن رشته دوومیدانی از برنامه های ما در فدارسیون است، خاطرنشان نمود: در همین جهت با موافقت وزارت علوم، کاردانی دوومیدانی را به ثبت سازمان سنجش رسانده ایم و از بهمن ماه آموزش آن در مراکز اموزش عالی آغاز خواهد شد.

داوری اضافه نمود: ما در مراحل نهایی ثبت مقطع کارشناسی تخصصی دوومیدانی نیز هستیم که در صورت نهایی شدن آن، انقلابی در رشته دوومیدانی کشور به وجود خواهد آمد.

وی همچنین با بیان اینکه اخیرا آیین نامه پرداخت حقوق به ورزشکاران این رشته را تدوین نموده ایم، افزود: براساس این آیین نامه که هم اکنون نیز بر روی پایگاه اینترنتی فدراسیون قرار گرفته است ما براساس حضور ورزشکاران در اردوهای تیم ملی و مقام آوری ها به آنها پرداخت حقوق خواهیم داشت تا حق کسی ضایع نشود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی همچنین با اشاره به تدوین آیین نامه لیگ برتر دوومیدانی نیز اظهار نمود:بر اساس این آیین نامه که بزودی بر روی پایگاه اینترنتی فدراسیون قرار می گیرد، ورزشکاران این رشته را به سه دسته تقسیم نموده ایم تا باشگاه هایی که تمایل به حضور در لیگ دارند براساس آن اقدام به یارگیری نمایند به طوری که هیچ باشگاهی همزمان حق استفاده از همهی قهرمانان دوومیدانی کشور را نخواهد داشت تا انگیزه فعالیت برای سایر باشگاه ها نیز وجود داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.