رئیس کمسیون سیاسی شورای اروپا رویکردهای دوگانه غرب را تقبیح کرد

به گزارش ایرنا، سناتور’پییترو مارچنارو’ و ‘سید محمد علی حسینی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم، روز چهارشنبه در خصوص راههای تقویت مناسبات در حوزه های پارلمانی و نهادینه سازی گفت وگوهای حقوق بشری بین دو کشور، بحث و تبادل نظر کردند.

سناتور مارچنارو، در این دیدار ضمن تقبیح رویکردهای دوگانه غرب، گفت و گو و همکاری را تنها راه حل اختلافات بر سر مسائل مهم بین المللی دانست.

وی همچنین با اشاره به موفقیت ها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه دموکراسی و حقوق بشر، ایران را در زمره موفق ترین کشورهای منطقه در این زمینه توصیف کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم نیز در این دیدار با حاکمیت استانداردهای دوگانه و رویکردهای تبعیض آمیز بر مهمترین امور سیاسی بین المللی دنیا از جمله موضوع حقوق بشر را مورد انتقاد قرار داد.

‘سید محمد علی حسینی’، سکوت کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر در قبال نقض مستمر و فاحش حقوق بشر در فلسطین و بی تفاوتی آنان در قبال تحولات بحرین را نشانه بارز استفاده ابزاری و تبلیغاتی قدرتهای بزرگ از موضوع حقوق بشر دانست.

وی تاکید کرد: تا زمانی که اعمال این سیاست های تبعیض آمیز ادامه دارد، نمی توان امیدی به پیشرفت جدی و واقعی در وضعیت حقوق بشر درجهان داشت.

حسینی، همچنین به برخی موارد نقض حقوق بشر در کشورهای غربی اشاره کرد و گفت و گوی مستقیم و بی پرده بر مبنای مدالیته ای مورد توافق را، موثرترین راه برای درک تفاوتهای فرهنگی وارتقاء وضعیت حقوق بشر دانست.

اروپام **۱۵۹۶** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۵۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.