رئیس مجلس: استراتژی ایران تقویت اتحاد مسلمانان در برابر استکبار جهانی است

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره اخبار مجلس، رانا ثنا اله خان وزیر قانون و امور پارلمانی و توسعه شهرداری ایالت پنجاب پاکستان امروز (سه‌شنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در ابتدای این دیدار، لاریجانی با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی مردم دو کشور و ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های برادرانه در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: از گذشته‌های دور، قرابت خاصی میان دو ملت مسلمان ایران و پاکستان برقرار بوده است و مجلس همواره بر گسترش و تقویت همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی فیمابین اهتمام ویژه‌ای دارد.

 وی در ادامه با تأکید بر ضرورت تقویت وحدت و همبستگی میان کشورهای اسلامی، افزود: قدرت‌های جهانی همواره سعی در تضعیف ملت‌های مسلمان از طریق ایجاد و اختلاف دارند و استراتژی جمهوری اسلامی ایران تقویت اتحاد و برادری میان ملت‌های اسلامی در برابر سیاست‌های زورگویانه استکبار جهانی است.

 رئیس مجلس وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و کشاورزی در دو کشور را زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌های همه جانبه دانست و تصریح کرد: با توجه به نقش و جایگاه ایران و پاکستان در جهان اسلام گسترش مراودات اقتصادی و صنعتی میان دو کشور در ارتقای موقعیت کشورهای مسلمان در تعاملات جهانی مؤثر است.

 در ادامه این دیدار «رانا ثنا اله خان» وزیر قانون و امور پارلمانی و توسعه شهرداری ایالت پنجاب پاکستان، ایران را کشوری مهم در منطقه دانست و گفت: استقامت و پایداری جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت‌های جهانی باعث فخر و مباهات ملت‌های مسلمان است.

 وی همچنین ایجاد اختلاف و تفرقه مذهبی در کشور پاکستان را هدف آژانس‌های اطلاعاتی غرب دانست و گفت: آژانس‌های اطلاعاتی غرب با ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی سعی در تضعیف ملت پاکستان دارند، در صورتی که فرق مذهبی در پاکستان سال‌هاست به صورت مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر در حال زندگی هستند.

 وزیر قانون و امور پارلمانی و توسعه شهرداری ایالت پنجاب پاکستان در خاتمه خواستار گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و پارلمانی فیمابین ایالت پنجاب پاکستان و ایران شد.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.