رئیس مجلس: ایران حمایت از دولت و مردم سوریه را وظیفه انسانی خود می‌داند

به گزارش خبرآنلاین، عمر غلاونجی قائم مقام نخست‌وزیر سوریه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار غلاونجی با اشاره به شرایط موجود حاکم بر کشورش، مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه را شرافتمندانه و اصولی خواند و اظهار داشت: ملت و دولت سوریه همواره قدردان مواضع صحیح و برادرانه کشور دوست، جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به توطئه‌های خارجی دشمنان سوریه در بحران‌سازی و تشدید فعالیت‌های تروریستی در این کشور، یادآور شد: هدف دشمنان سوریه و در رأس آنان آمریکا و برخی همدستان منطقه‌ای او، تضعیف خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در منطقه است ولی با مقاومت مردم و مسئولان فعلی کشور، بر تضعیف هر چه بیشتر کشور برای دستیابی به هدف از میان برداشتن یکی از دشمنان کلیدی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه مهم خاورمیانه بوده است.

آنگونه که فارس نوشته است، علی لاریجانی نیز از سوریه به عنوان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و با اشاره به مشکلات پدید آمده برای این کشور طی ۱۶ ماه گذشته، گفت: جمهوری اسلامی ایران، حمایت از دولت و مردم سوریه برابر توطئه‌های خارجی و تروریست‌های داخلی آن را وظیفه انسانی خود می‌داند.

وی افزود: غرب به دنبال اعمال فشار سیاسی و تبلیغاتی علیه رژیم سوریه است تا با همدستی برخی کشورهای مرتجع منطقه، یکی از ستون‌های مقاومت مشروع در برابر سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را از کار بیندازد.

رئیس مجلس در خاتمه تأکید کرد که باید فرصت داد سوریه ساختار متولوژی سیاسی خود را به نحو روزآمد تجدید کند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.