رئیس مرکز ملی فضای مجازی: تهدیدات سایبری ایران علیه کشورهای منطقه غیر فنی است

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا، مهدی اخوان بهابادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که ایران یکی از قربانیان تروریسم سایبری است، گفت: در چند هفته اخیر در کنار حمله به زیرساخت‌های نفتی ما در داخل کشور، کشورهای حوزه خلیج‌فارس هم از این حملات مصون نبودند و بنا بر اظهارات شرکت‌های نفتی، بیش از ۳۰ هزار سرور {کامپیوتر و سرور } در این شرکت‌های نفتی آسیب‌دیده اند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای حرکتی بین‌المللی برای محکومیت تروریسم سایبری گفت ما با این کشورها ابراز هم‌دردی می‌کنیم و اعلام آمادگی می‌کنیم که با توجه به تجربه‌ای که ایران در این حوزه دارد به آن‌ها کمک‌رسانی انجام دهیم و در راستای افزایش ضریب امنیت سایبری این کشورها با آن‌ها همکاری کنیم. بهابادی با بیان این که در دو سال گذشته ایران مورد حملات سایبری سنگینی قرار گرفته است، اظهار کرد: با هدفی سیاسی و عامدانه، ایران را از فهرست کشورهایی که هدف حمله سایبری قرار گرفته است حذف کرده‌اند. بهابادی در تشریح حملات سایبری انجام شده به ایران نیز گفت: معروف‌ترین نرم‌افزارهایی که علیه ایران به کار گرفته شد و اکثر کارشناسان بین‌المللی و داخلی تاکید کردند که این بدافزارها با حمایت سازمان‌یافته یک دولت طراحی شده است و فراتر از توان گروه‌های پراکنده و غیردولتی است، استاکس‌نت و فلیم بود که هر دو حملات بسیار سنگینی داشتند و ما در هر دو حوزه فن‌آوری‌های هسته‌یی و نفتی‌مان توانستیم حملات را خنثی کنیم.

بهابادی که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد در پاسخ به این پرسش که حملات سایبری انجام شده به ایران آیا هزینه‌های قابل توجهی داشته است؟ گفت: معمولا هزینه‌ها قابل توجه نبوده است و به دلیل سرعت عمل متخصصان کشورمان توانستیم از وسعت حمله‌ها بکاهیم و مانع آسیب دیدن سیستم‌ها شویم. البته طبیعی است که ادعای این که هیچ آسیبی وارد نشده است درست نیست اما آسیب‌ها بسیار جزئی بوده است.

۵۶۵۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.