رئیس هیئت مدیره شاتل: شورای عالی فضای مجازی می تواند سبب کاهش قیمت‌ها به نفع مشتری شود

۰۹م اسفند ،

 

مهندس شانه ساز زاده موسس و رییس هیآت مدیره شرکت شاتل با اشاره به نقش تأثیرگذار شورای عالی فضای مجازی در برطرف کردن نقاط ضعف عملکرد رگولاتوری در اجرای مقررات، در گفتگو با کمیته علمی چهارمین همایش بین‌المللی مخابرات ایران (ITC2013)، اظهار داشت:"شورای عالی فضای مجازی در آغاز کار است و در حال حاضر درگیر چالش‌های خاصی مانند سازماندهی و تسهیم وظایف سازمان‌ها، نهادها ، اپراتورها و اشخاص بر اساس توانمندی‌هایشان است. اگر شورای عالی قوانین و دستورالعمل‌ها را به نوعی تغییر دهد که همه به دنبال اجرای قوانین باشند و به دلیل مصلحت اندیشی از اجرای آن عدول نکنند، کار بزرگی انجام شده است. چراکه تا کنون مصلحت اندیشی فقط در زمینه اجرای قوانین بوده و نه در زمینه وضع قوانین و همین موضوع منجر به قانون‌گریزی شده است."
 
وی همچنین گفت:"با توجه به اینکه بخش خصوصی خیلی بیشتر از بخش دولتی به فکر بقای خود است، اگر حاکمیت بخش خصوصی را در تصمیم‌گیری به صورت فعال درگیر نماید، قوانین با دقت بیشتری استخراج شده و بازیگران به آن احترام بیشتری خواهند گذاشت. این مسئله فضای جذب سرمایه را باز خواهد کرد و در نتیجه رقابت بیشتری ایجاد شده و ریسک سرمایه‌گذاری کمتر خواهد شد. همین موضوع در نهایت قیمت تمام شده را برای مشتری کمتر خواهد کرد."
 
مهمترین موضوعات، دغدغه ها و برنامههای آتی مرکز ملی فضای مجازی و سازمان تنظیم مقررات و چالش‌های اجرایی سیاست‌ها، مقررات و قوانین وضع شده از اساسی‌ترین موضوعاتی است که سیزدهم اسفندماه در  چهارمین همایش بین‌المللی مخابرات ایران (ITC2013) و با حضور نمایندگانی از شورای رقابت، سازمان تنظیم مقررات، مرکز ملی فضای مجازی، شرکت های PAP، شرکت مخابرات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به بحث گذاشته خواهد شد.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی www.teyf.ir مراجعه نمایند.
 

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.