رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها: کسی بدون سبب رد صلاحیت نمی شود

۲۶اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد کولیوند گفت: شوراها با مدیریت واحد خدمات به مردم ارائه می‌کنند و به عنوان مثال در موضوع شهرداری، بانک، بیمارستان، برق، آب، گاز، اورژانس، آتش نشانی و امثالهم نظارت دارد.
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با بیان اینکه کسی بدون سبب و صرفا بر اساس اسم رد صلاحیت نمی‌شود، در مورد نحوه بررسی صلاحیت‌ها در هیات نظارت توضیح داد: همه چیز بستگی به عملکردها دارد؛ ممکن است فردی در دوران عضویت خود در مجلس، شورا و یا دیگر قوا، کارهایی کرده باشد که نظام آنها را به عنوان جریمه و تخلف قانونی تلقی کند و بنابراین صلاحیت وی برای دوره بعدی تایید نخواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما حضور یک عضو پر سابقه شورای شهر که تخلف کمی دارد، در دوره بعد بهتر است یا یک تازه کار، ‌گفت: آن کسی که تخصص و تعهد بالاتری دارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم دربارهٔ کثرت حضور هنرمندان در انتخابات شوراها بیان کرد: بعضی از آنها تایید شدند و پرونده بقیه نیز بررسی خواهد شد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور توضیح داد: دایره کار در شوراها باز است؛ زیرا در اصل صدم قانون اساسی در شرح وظایف شوراها، برنامه‌ریزی فرهنگی، اقتصادی، هنری، اجتماعی، آموزشی و رفاهی آمده است؛ بنابراین باید اشخاصی بیایند که صاحب نظر باشد و اینگونه نیست که بگوییم هنرمندان و ورزشکاران نمی‌توانند بیایند.
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور ادامه داد: طبیعتا درصدی از کرسی شوراها به قشر هنرمندان اعم از بازیگران و خوانندگان تعلق می‌گیرد؛‌ استنباط من این است که آنها چند کرسی شوراها را می‌توانند بگیرند.
 /۲۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.