رئیس پلیس راهور ناجا: گواهینامه ۱۰ ساله می شود/ تاسیس آموزشگاه موتورسیکلت

به گزارش خبرآنلاین، سردار اسکندر مومنی در نشست خبری گفت:مدت اعتبار گواهینامه‌های افرادی با سن ۷۰ سال دو سال خواهد بود.

تمهیدات خاص ترافیکی در ماه مبارک رمضان
رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای تمهیدات خاص ترافیکی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: پلیس راهور برای مراسم شب قدر، روز قدس و نماز عید فطر برنامه‌های ویژه‌ای را تدوین کرده است و مسیرهای منتهی به مساجد و تکایا را پوشش‌دهی کامل خواهد کرد.

توقیف گواهینامه ۸۸۶ متخلف
وی از عملیاتی شدن تبدیل گواهینامه‌های قدیمی به گواهینامه‌های هوشمند از نیمه سال خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون گواهینامه ۸۸۶ راننده متخلف اخذ شده است.
مومنی در تشریح عملکرد سه ماهه فعالیت پلیس راهور گفت: در این مدت ۳۳ درصد شماره‌گذاری خودروهای صفر کیلومتر کاهش یافت و در بخش موتورسیکلت ۴۸ درصد شماره‌گذاری کاهش یافته است.
وی ادامه داد: در سه ماهه اول سال واردات خودروهای خارجی یک درصد افزایش، صدور گواهینامه‌ها ۱۵ درصد افزایش و اسقاط خودروها ۴۱ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
مومنی با اشاره به اینکه در مرحله اول طرح تابستانه ۱۳ درصد تردد در جاده‌های کشور افزایش یافته است گفت: در این مدت بیشترین تصادفات ناشی از سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی بوده است. این در شرایطی است که در ۲۰ روز اول طرح تابستانه افزایش تصادفات را شاهد هستیم.

تغییر گواهینامه‌ها از ۶ نوع به ۳ نوع
رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه از تغییر گواهینامه‌ها از ۶ نوع به ۳ نوع خبر داد و گفت: ۳ نوع گواهینامه پایه ۳، پایه ۲، پایه یک برای رانندگان صادر خواهد شد. کسانی که درخواست دریافت گواهینامه پایه ۳ را دارند باید ۱۸ سال تمام داشته باشند و با این گواهینامه می‌توانند خودرویی با ۳٫۵ بار و حداکثر ۹ سرنشین را برانند.
وی ادامه داد: شرایط برای اخذ گواهینامه پایه ۲ به این صورت است که فرد حداقل باید ۲۳ سن داشته باشد و ۲ سال از دریافت گواهینامه پایه ۳ وی گذشته باشد. با این گواهینامه فرد می‌تواند اقدام به رانندگی با خودرویی به ظرفیت ۶ تن بار و جابه‌جایی ۲۶ نفر کند.
مومنی خاطرنشان کرد: گواهینامه پایه یک برای کسانی که حداقل ۲۵ سال تمام سن دارند و ۲ سال از پایه ۲ گواهینامه آنها گذشته باشد صادر خواهد شد که با این گواهینامه فرد می‌تواند خودرویی با بیش از ۶ تن بار و حمل بیش از ۲۶ نفر سرنشین را کند.

تاسیس آموزشگاه‌های موتورسیکلت
وی به برگزاری آزمون‌های رانندگی توسط افسران کادر شاغل در ناجا اشاره کرد و گفت: هم اکنون تاسیس آموزشگاه‌های موتورسیکلت مراحل نهایی خود را طی می‌کنند و راکبان موتورسیکلت باید به مانند رانندگان خودرو آزمونهای عملی و آئین‌نامه را طی کنند که این قانون از مهرماه به مرحله اجرا درخواهد آمد.
مومنی با بیان اینکه عملکرد آموزشگاه‌های رانندگی به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان تخلفات و تصادفات رانندگانی که از یک آموزشگاه گواهینامه گرفته‌اند قابل بررسی است و در نوع عملکرد آزمایشگاه‌ها به راحتی می‌توان نظارت کرد.

ارسال پیامک تخلف
این مقام ارشد انتظامی به ارسال پیامک برای متخلفین اشاره کرد و بیان داشت: از این ماه برای کسانی که پیامک تخلف ارسال می‌شود باید نسبت به پرداخت جرائم خود اقدام کنند. همچنین رانندگان باید تغییرات تلفن و آدرس خود را با مراجعه به مراکز پلیس راهور برای جلوگیری از اجحاف حق‌شان به ثبت برسانند.
۴۷۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.