رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان: تقویت هسته‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم موثر است

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: تقویت هسته‌های مردمی درپیشگیری از وقوع جرم و جلب مشارکت‌های مردمی موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار با معاون مردمی ستاد پیشگیری‌های مردمی و حفاظت اجتماعی کشور اظهار داشت: با توجه این که زمان زیادی از فعالیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نمی‌گذرد اما تاکنون اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در این معاونت در راستای پیشگیری از جرم در سطح جامعه صورت گرفته است.

وی افزود: جلب مشارکت‌های مردمی و همچنین تقویت هسته‌های مردمی در کاهش جرائم، جلب اعتماد مردم و پیشگیری از وقوع جرم بسیار تاثیرگذار است.

حمیدی بیان کرد: هم اکنون ۴۷ هسته در این استان فعالند و آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند که تلاش می‌کنیم ضمن افزایش تعداد هسته‌ها برای کیفی ترشدن هسته ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون مردمی ستاد پیشگیری‌های مردمی و حفاظت اجتماعی کشور نیز در این دیدار اظهار داشت: خوشبختانه امروز استان سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط خاص نظیر مرزی بودن از امنیت بسیار خوبی برخودار است.

عبدالله نجفی افزود: در استان‌های مرزی مسئولان و مردم با هم اتحادوهمدلی خاصی دارند که امیدواریم این امر همچنان استمرار داشته باشد.

وی به مسئله نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: باید نیروی انسانی لازم در اختیار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرار گیرد در واقع باید ازمجموعه خود دادگستری نیروهایی را به این معاونت اختصاص داد.

نجفی گفت: در سال ۹۱ ، در سیستان و بلوچستان ۴۷ هسته ۱۰ نفره بر اساس ضوابط فعال شده و آموزش‌های لازم را نیز فرا گرفته و به آنها گواهی نامه اعطا شده است که این امر موجب می‌شود تا بتوانیم مشارکت هسته‌ها را درامور جامعه بیش از پیش جلب کنیم.

در ادامه در زمینه مباحث و مشکلات هسته‌های ستاد مردمی معاونت پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.