رئیس کمیته استیناف: در جمع خرابان آنکه سالم است خرابه!

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – رییس کمیته استیناف می گوید من حق را به آنهایی می دهم که آبرویشان به اشتباه ریخته شد.

به گزارش ممتاز؛در لیگ یک بسیار از تیم ها می باشند که هزینه بعضی تیم ها را می دهند یا پاداش برای آنها تعیین می کنند که در برابر حریفان محکم بازی کنند. این به امری متداول تبدیل شده اما از نگاه کمیته استیناف جرم است.

علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف در این باره می گوید:« ظاهرا این مسئله از نگاه بسیاری از باشگاه طبیعی است! به زعم آنها تخلفی در این بین صورت نمی گیرد چون تیمی می آید و به واسطه پاداشی که می گیرد در برابر تیم رودررو محکم بازی می کند اما تیمی که پاداش می دهد از این عمل سود می برد و این بر اساس آئین نامه خلاف است.چه بسا محکم بازی کردن تیمی که وعده پاداش به آن داده شده چه بسا سبب مصدومیت بازیکنان حریف شود.در پرونده تبانی در لیگ یک بعضی محرومیت ها به این خاطر بوده، مثل محرومیت شیث رضایی که تلاش کرد تا از بازیکنان هم تیمی پولی را برای بازیکنان سایپا شمال تهیه کند. هر چند فراز کمالوند، سرمربی شهرداری تبریز با این عمل مخالف بود و این پول بعد از جمع آوری تحویل بازیکنان ساپیا شمال نشد اما اقدام به تبانی بود.»
علیرضا صالحی در پاسخ به این شائبه که بسیاری از آنهایی که در این پرونده محکوم شده اند، اذعان می کنند دست به خلافی نزده اند، گفت: قطعا این طور نیست. بسیار از حرف ها را نمی توان زد. این پرونده مستندات بسیاری دارد. نظرات کارشناسان هم گرفته شده است. طبیعتا می دانید در بسیاری از تبانی ها مدرکی وجود ندارد که این جا نظرات کارشناسان است که به رکن قضایی فدراسیون فوتبال کمک می کند. در چندین مورد نیز اشخاص به سبب عدم آگاهی از قانون محروم شده اند. به طور مثال در تیمی که سرمربی اش به بازیکن حریف پیشنهاد نامشروع داده و حتی این پیشنهاد نامشروع منجر به تبانی نشده مدیر عاملش را محروم کرده ایم. بنابرقانون مدیر عامل می بایست در باشگاه خود همانند بازرس عمل کند و رفتار کادر فنی و هم چنین بازیکنان را رصد نماید. به هر صورت ما روی این پرونده مطالعات بسیاری انجام دادیم. در روزهای ابتدایی و با توجه به اینکه می بایست تکلیف دیدار پلی اف مشخص می شد سریع در مورد تبانی شهرداری تبریز با یاداوران شلمچه رای دادیم اما بعد از آن ساعت ها روی پرونده وقت گذاشتیم و هر ۲۶ نفر را دعوت کردیم و حتی دفاعیتشان را مکتوب گرفتیم. بنابراین رای نهایی منطبق بر قانون است…
رئیس کمیته استیناف در این خصوص که آیا آرای از سوی هیات رسیدگی به تخلفات حرفه ای به این کمیته دیکته شده بود، گفت: نیازی به تاکید نیست. ما چند نفری را تبرئه کرده ایم چون دلایل مستندی علیه آنها وجود نداشت. این خود نشان می دهد کمیته استیناف مستقل عمل می کند و اگر بنا بر پیشنهاد پذیری یا مصلحت اندیشی بود رای کمیته انضباطی تمام و کمال تایید می شد. هم چنین دیدید ما در خصوص بعضی آراء را تشدید هم کردیم.البته بهتر بود آراء پیش از تایید توسط کمیته استیناف از سوی کمیته انضباطی اعلام رسمی نمی شد چون آنهایی که تبرئه شده اند دو سه ماهی را بسیار سخت گذارندند و حتی معتقد بودند آبرویشان در اجتماع به چالش کشیده شد که من حق را به آنها می دهم.
علیرضا صالحی در واکنش به این مسئله که بعضی از اشخاص سالم در فوتبال به چالش کشیده می شوند و بسیار زود از ترس آبرو کنار می کشند تنها به ذکر این جمله بسنده کرد:« در جمع خرابان آنکه سالم است، خرابه!»
اما چه شد کمیته استیناف در پرونده امیرقلعه نویی حق را به این مربی داد درست بر خلاف کمیته انضباطی. علیرضا صالحی حرف هایش را این گونه پایان برد:« طرفین به مفاد قرارداد پایبند بودند اما توافقاتی هم خارج از چارچوب قرارداد داشتند که باشگاه تراکتورسازی آنها را نادیده گرفت. بنابراین رای به سود امیر قلعه نویی دادیم.»

۲۵۱ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.