رابطه این روزهای ابن زیاد «مختارنامه» با مرشد و مارگاریتا

فرهاد اصلانی، بازیگر توانا و محبوب سینما و تلویزیون که نقش ماندگار او در «مختارنامه» در هیبت ابن زیاد، توانایی های بالای او را یادآوری کرد، در گفتگوی کوتاهی با «جلچراغ» از علاقمندی های مطالعاتی این روزهایش گفته است. رمان جزو علاقمندی های اوست و اگر دوستی رمانی را معرفی کند، آن را می خواند. اصلانی البته بیشتر کتاب های تاریخی را می پسندد. اما رمان «مرشد و مارگاریتا» نوشته میخائیل بولگاکوف از آن کتاب هایی است که به قدری برایش جذاب بوده که دوست دارد یک بار دیگر هم آن را بخواند. این رمان از سه داستان موازی به ام های «سفر شیطان به مسکو، داستان پونتیوس پیلاس و به صلیب کشیده شدن مسیح و عشق مرشد و مارگاریتا» تشکیل شده که در نهایت یکپارچه می شوند.

اصلانی رمان «کوری» اثر ژوزه ساراماگو را برای مطالعه پیشنهاد می کند.

بر اساس این گزارش، از روانی پور آثار زیادی در کشور منتشر شده که سه اثر مجموعه داستان «سیریا، سیریا»، «زن فرودگاه فرانکفورت» و «مجموعه داستان نازلی» جزء تازه های او در دهه ۸۰ محسوب می شود. همچنین رمان تحسین شده «مرشد و مارگاریتا» را نشر نو منتشر و بارها تجدید چاپ کرده است. و رمان «کوری» را نیز انتشارات مروارید روانه بازار نشر کرده است.

رمان «کوری» را شاهکار بلامنازع نویسنده‌‌ شهیرش می‌دانند که از قضا او هم با همین رمان شهرتش افزون شد. ژوزه ساراماگو در این داستان با بی‌رحمی تمام و بدون ترس دنیایی را تصویر می‌کند که در آن آدم‌هایش نمی‌بینند! دنیایی ترسناک اما واقعی. دنیایی که بر اساس سرشت آدم‌ها بنا شده است. برخی خوب و برخی بد. دنیایی که آدم‌هایش در آن متمدنند تا آنجا که منافعشان به خطر نیافتاده و آنجا که به خطر افتاد باید منتظر هر رویدادی بود. کوری رمان درون آدم‌هاست. درون خوب یا بد آدم‌ها. درونی که بستگی دارد هرکس چگونه ساخته باشدش. درونی که منشا بسیاری اتفاق‌هاست. با این همه، کوری رمان درون انسان‌هاست.

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها(در صورت موجود بودن در بازار) و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.