رابطه ترکیه با داعش یک رابطه انکار ناپذیر است/ هراس ترک‌ها از داعش

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: دولت ترکیه رسما و آشکارا اعلام می‌کند که خواستار سرنگونی دولت “بشار اسد” است، و این اقدام آنها، همان هدف داعش است.

“جعفر قنادباشی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با ارتباط ترکیه با گروه تروریستی داعش گفت: روابط ترکیه با داعش یک رابطه انکار ناپذیر است.

وی ادامه داد: مقامات ترکیه در موضع‌گیریشان نسبت به این مسئله اذعان و اعتراف کرده‌اند که نیروهای تحت عنوان داعش، که هم اکنون در عراق و سوریه دست به اقدامات فجیحی می‌زنند، از خاک این کشور عبور کرده‌اند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های داعش همسو با سیاست‌های دولت ترکیه است، یعنی ما نشانه‌های متعددی در همسویی و همکاری میان این گروه تروریستی و ترکیه مشاهده کردیم، از جمله این نشانه‌ها، مشارکت این کشور در ائتلاف ضد داعش و تقویت این گروه تروریستی، است.

قنادباشی افزود: دولت ترکیه رسما و آشکارا اعلام می‌کند که خواستار سرنگونی دولت “بشار اسد” است، و این اقدام آنها، همان هدف داعش است.
 
وی گفت: ترکیه نگران سلاح‌های موجود در دسترس گروه تروریستی داعش است، چرا که اگر پشت آنها را خالی کند برای این کشور زیان آور خواهد بود.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: امروز نیروهای مسلح که از گوشه و کنار جهان در سوریه و عراق حضور دارند، قبلا از حمایت ترکیه برخوردار بوده‌اند و راه‌ها و مرزهای این کشور را به خوبی می‌شناسند، بنابراین این نگرانی را برای دولت ترکیه ایجاد کرده است که اگر در جهت سرکوب گروه تروریستی داعش تلاش کند، این نیروها هم در جهت سرنگونی دولت ترکیه گام بر خواهند برداشت.
 
قنادباشی اظهار داشت: راه اندازی یک دفتر دیپلماتیک در ترکیه در جهت جلوگیری از عواقب سیاست‌های غلط در گذشته و بازکردن فضایی برای حفظ روابط این کشور با گروه تروریستی داعش است.
 
وی گفت: اگر آمریکایی‌ها در مسئله سرکوب داعش صادق بودند، حتما نسبت به این اقدام آنها در ترکیه انتقاد می‌کردند.
 
 این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد ترک‌ها یک معامله دیگری را از طریق بازگشایی دفتر با داعش به راه انداختند و اگر هم خواهان کمک به این گروه هستند در واقع می‌خواهند یک تجارت کثیفی با این گروه تروریستی داشته باشند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.