رابطه جالب شهیدهسته​ای و هاشمی​رفسنجانی در روزهای آخر از زبان همسر

نشست «تروریست از نگاه قربانیان ترور (ناگفته‌هایی از قربانیان ترور هسته‌ای) با حضور منصوره کرمی «همسر شهید ترور، دکتر مسعود علی‌محمدی»، «نجمه رضایی‌نژاد» خواهر شهید ترور، داریوش رضایی‌نژاد، معصومه اسکندری فرزند «شهیده عشرت اسکندری و «زهرا سبحانی» فرزند «شهید جواد سبحانی» در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار شد. بخشی از این نشست را که فارس گزارش آن را فارس منتشر کرده، در ادامه می خوانید:


«دایرهالمعارف شهدای ترور و ثبت و ضبط خاطرات خانواده آنها» حلقه مفقود تاریخ انقلاب است

زهرا سبحانی فرزند «شهید جواد سبحانی» در این نشست که اجرای برنامه را نیز بر عهده داشت گفت: تدوین «دایرهالمعارف شهدای ترور و ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدای ترور» که حلقه مفقود تاریخ انقلاب است یکی از محوری‌ترین فعالیت های انجمن دفاع از قربانیان تروریسم است. این فرزند شهید در ادامه از تشکیل جلسات ماهانه در دفتر انجمن با حضور اعضای خانواده قربانیان ترور یاد و تصریح کرد: ترور را به هر شکلی محکوم می‌کنیم؛ در این میانه برخی کشورها داعیه حقوق بشر دارند، ترور را بر حسب منافع خود به دو دسته خوب و بد تقیسم می‌کنند اما امنیت، از حقوق اولیه بشر بوده که در منشورات انسانی دنیا دیده می‌شود.

زهرا سبحانی با ابراز تاسف از اینکه بیش از ۱۷هزار شهید ترور در ایران داریم که بیش از ۱۲هزار نفر از آنان توسط گروهک منافقین به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: ۷۵ درصد از این آمار، از مردم عامه بوده و بقیه از میان شخصیت‌های برجسته کشورند. در حال حاضر، مشغول گردآوری زندگی‌نامه شهدای ترور بر اساس تحقیقات میدانی و به صورت علمی هستیم. از خانواده‌های شهدای ترور که از این موضوع بی‌خبرند، دعوت می‌کنیم تا اسناد و وصیت‌نامه و خاطرات مربوط به شهید خود را در اختیار ما قرار دهند.

این بانوی فعال حقوق بشر، تدوین دایرهالمعارف شهدای ترور را قسمتی از تاریخ انقلاب دانست و افزود: دو جلد از مجموعه کتاب‌های «اسناد اعترافات فرقه مجاهدین خلق در پذیرش مسوولیت ترورها» را بر اساس اسناد منتشر شده در مجلات، سایت‌ها و تلویزیون منافقان، گردآوری و چاپ کرده‌ایم که به هیچ وجه قابل تکذیب نیستند.

سپس معصومه اسکندری، فرزند «شهیده عشرت اسکندری»، به تعریف ماجرای شهادت مادر خود پرداخت و همراه با بغضی از سالهای گذشته افزود: حدود ۳هزار شهید ترور زن در ایران داریم که به نظر من، جزو مظلو‌م‌ترین شهدا هستند.

کرمی: شهید مسعود علیمحمدی علاقه زیادی به کتاب داشت

در ادامه نشست «تروریست از نگاه قربانیان ترور: ناگفته‌هایی از قربانیان ترور هسته‌ای»، «منصوره کرمی» همسر شهید ترور، دکتر مسعود علی‌محمدی اضافه کرد : همسر من به انقلاب و لزوم خدمت به کشورش معتقد بود و تمام تلاش خود را برای جبران عقب‌ماندگی سالهای دور ایران از دوران پادشاهان گذشته به کار می‌گرفت.

وی به میزان علاقه این شهید به کتاب و آخرین کتاب در دست مطالعه اش، تصریح کرد: همسرم علاقه زیادی به کتاب داشت و همیشه آثار مربوط به تاریخ ایران را مطالعه می‌کرد؛ به یاد دارم که کتاب «اوج دفاع» شامل خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آخرین کتابی بود که آن را مطالعه می‌کرد.

ساکنان تهران که به هر دلیل فرصت حضور در نمایشگاه کتاب را ندارند، برای تهیه این کتاب و دیگر کتب مجموعه روزنوشت های آیت الله هاشمی رفسنجانی(در صورت موجود بودن در بازار نشر) کافیست با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب ها را تهیه کنند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.