رابطه حمله قلبی و سوء استفاده جنسی

پژوهشگران کانادایی دریافتند: مردانی که در کودکی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند، سه برابر سایرین در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی قرار دارند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به منظور انجام این پژوهش، محققان دانشگاه تورنتو کانادا پنج هزار و ۹۵ مرد و هفت هزار و ۷۶۸ زن ۱۸ سال به بالا را از نظر تفاوت‌های جنسیتی خاص مورد بررسی قرار دادند.

از این تعداد، ۵۷ مرد و ۱۵۴ زن گزارش دادند که طی دوران کودکی و پیش از رسیدن به سن ۱۸ سالگی، توسط یکی از نزدیکان خود مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند. ۳۷۷ مرد و ۲۸۵ نفر از افراد شرکت کننده در این آزمایش نیز اعلام کردند که تجربه حمله قلبی و انفارکتوس میوکارد را داشته‌اند.

دکتر «فولرتامسون» و «ساندراروتمن»، سرپرستان این تیم تحقیقاتی با اشاره به یافته‌های پژوهش خود می‌گویند: مردانی که تجربه سوء استفاده جنسی را در دوران کودکی داشته‌اند، به طور خاص در برابر ابتلا به حمله قلبی آسیب پذیرند.

محققان در ادامه اظهار کرده‌اند که پیش از انجام این پژوهش انتظار می‌رفت رابطه بین سوءاستفاده جنسی و حمله قلبی ناشی از بروز رفتارهای ناسالم بازماندگان سوءاستفاده جنسی مانند مصرف بالای الکل و سیگار، افزایش سطح استرس و فقر عمومی باشد. اما پس از تطبیق آماری مؤلفه‌های خطرساز نظیر سن، نژاد، چاقی، سیگار کشیدن، عدم فعالیت بدنی، دیابت شیرین، سطح تحصیلات و درآمد خانوار خطر سه برابری حمله قلبی به قوت خود باقی بود.

نتایج این پژوهش اثبات کرده است هیچ رابطه‌ای بین سوء استفاده جنسی دوران کودکی و بروز حمله قلبی در زنان یافت نمی‌شود.

نتایج این پژوهش در مجله «Child Abuse & Neglect» منتشر شده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.