رابطه خواب شبانه و عصبانیت در روز

۲۵فروردین۱۳،

به گفته متخصصان، خواب کافی در شب، مانع از بروز عصبانیت و پرخاشگری در روز می گردد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، در محیط های کاری اشخاصی که تمرکز و حوصله کافی برای انجام کارها را ندارند و در برخورد با دیگران سریع عصبانی شده، پرخاشگری می کنند. معمولا در شب به اندازه کافی نمی خوابند و دچار کم خوابی می باشند.

افراد مختلف از نظر فیزیولوژی بدنی به ساعت های متفاوتی خواب نیامندند، بنابراین نمی توان مشخصا گفت که چند ساعت خواب در شب کافی و مناسب است.

ممکن است فردی از نظر شرایط فیزیولوژی و جسمانی به ۶ ساعت خواب و فرد دیگری به ۸ ساعت خواب در شب نیاز داشته باشد، ولی به طور معمول ۷-۶ ساعت خواب شبانه برای بهبود عملکرد فعالیت های جسمی و فلزی، مناسب است.

دکتر خیراندیش در گفتگو با خبرنگار مجله شبانه باشگاه خبرنگاران در این خصوص گفت: در خواب عمیق شبانه، عضلات بدن از گرفتگی و اسپاسم خارج شده با دیلکس شدن عضلات، خونرسانی بهتر انجام می گردد.

این متخصص بیماری های خواب یاد آور شد: کم خوابی سبب اصلی اغلب تنش ها و ناراحتی هایی است که در طول روز برای اشخاص بوجود می آید.

وی با اشاره به اینکه خواب کافی شبانه سبب بهبود عملکرد مغز می گردد گفت: کم خوابی در شب، سبب کند شدن پیام رسانی سلول های مغزی وعدم توانایی در تمرکز می گردد.

دکتر خیراندیش خاطر نشان کرد: اشخاص عصبانی که در طول روز قادر به انجام صحیح کارها نیستند، اغلب دچار کم خوابی بوده، در صورت ادامه ی این روند، به انواع بیماری های جسمی و روحی مبتلا می شوند


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.