رابطه نور آفتاب و افزایش ۸ برابری سرطان پوست در زنان

خبرگزاری آریا-با شروع فصل تابستان، میزان ابتلا به سرطان پوست در میان نوجوانان و بزرگسالان جوان که بیشتر در معرض تابش اشعه خورشیدی هستند افزایش می‌یابد.
به گزارش آریا به نقل از  نشریه ساینس دیلی محققان مرکز کودکان جان هاپکینز هشدار داده‌اند که قرار گرفتن در معرض نور آفتاب محافظت نشده و نیز تیره کردن پوست در داخل سالن‌های برنزه منجر به افزایش بروز سرطان‌های پوستی می‌شود.
براساس این گزارش نتایج تحقیقات در ۱۰ سال گذشته از رشد فزاینده سرطان پوست در نوجوانان و جوانان خبر می‌دهد و عامل اصلی سرطان پوست ملانوم و غیرملانوم را قرار گرفتن در نور مستقیم آفتاب محافظت نشده و نیز تخت‌های برنزه‌کننده‌ای که تحت مقادیر غلیظی از اشعه UV‌ هستند می‌داند.
نتایج این گزارش حاکی است که مرگبارترین نوع سرطان پوست سرطان ملانوم بدخیم است که در طول ۴۰ سال گذشته در زنان، در حال افزایش ۸ برابری و مردان با افزایش ۴ برابری نسبت به گذشته بوده است و بیشترین گروه مبتلا به این بیماری در سنین ۱۸ تا ۳۹ سال بوده‌اند.
این گزارش می‌افزاید: حد قرار گرفتن در معرض آفتاب، صبح‌ها و اواخر بعد از ظهر هنگامی است که آفتاب ضعیف‌تر شده است و با این حال باید از کرم‌های ضد آفتاب با قدرت ۳۰ spf‌ و حتی بالاتر استفاده کرد.
گفتنی است: استفاده از اشعه ماوراء بنفش برای درمان برخی بیماری‌ها مانند اگزما و پسوریازیس در شرایط خاصی و تحت نظر پزشکان مفید است.
بنابراین قبل از استفاده از هر فناوری باید تمام جوانب علمی بررسی شود و فرهنگ سازی‌های لازم اجرا شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.