راز افیونی ثروتمند انگلیسی در هواپیمای شخصی

 شوک: این ثروتمند ساکن لندن به نام جورج ایوانتر متهم شده که پس از آن خود با کمک همسرش با هواپیمای شخصی مقدار زیادی کوکائین را از فرانسه به انگلستان حمل کرده و این محموله قاچاق را در خیابان‌‌های لندن، تحت پوشش باند قاچاق به فروش رسانده است.
به گفته پلیس او از راه این تجارت غیرقانونی خود صد‌ها هزار پوند پول به جیب می‌زده است. پلیس لندن هنوز موفق نشده رؤسای باند قاچاق را دستگیر کند، ولی قاضی دادگاه جورج را به ۱۸ سال زندان محکوم کرده است.
بن‌کومپرت دادستان دادگاه درباره این قاچاقچی
۷۶ ساله گفت: قاچاق مواد مخدر توسط جورج از ماه مارس ۲۰۱۰ میلادی و زمانی آغاز شده که این مرد به‌وسیله یک باند قاچاقچی که هرگز هم اعضایش دستگیر نشده‌اند ربوده شده بود و به نظر می‌رسد باند قاچاقچیان او را به همکاری با خود در فروش کوکائین مجبور کرده‌اند تا این که پس از جدایی جورج از باند، او و همسرش هر دو در این قاچاق‌‌ها مشترکاً همکاری داشته‌اند.
همسر ۵۳ ساله جورج به پلیس لندن گزارش کرده بود که مدتی است شوهرش ناپدید شده‌ است و پلیس در جریان تحقیق خانه جورج را جست‌وجو کرده و به انباری از مواد مخدر دست یافته است. علاوه بر آن مأموران پلیس در فروشگاه این مرد مقدار زیادی کوکائین پیدا کرده‌ بودند. تجسس‌‌های مأموران پلیس همچنان ادامه داشت تا این که آنها در اتومبیل شخصی جورج در فرانسه مقدار زیادی کوکائین پیدا کردند و در نهایت پلیس لندن این زن و شوهر را به جرم همکاری در قاچاق و پخش مواد مخدر دستگیر کرد.
جورج در دادگاه خود اعتراف کرده که چطور مواد مخدر را از فرانسه به انگلستان حمل می‌کرد و مدتی به ذخیره کوکائین در انبار می‌پرداخته و سپس در خیابان‌‌های لندن به فروش می‌رساند. او طی عملیات قاچاق خود خانه‌ای به ارزش ۵۰۰ هزار پوند خریداری کرده و مبلغ ۳۰۰ هزار پوند نیز به حساب بانکی همسرش پول واریز کرده است.
جورج گفته که همسرش در عملیات قاچاق او هیچ‌گونه دخالتی نداشته اما از پول‌‌های نقدی که به حسابش ریخته می‌شد مطلع بوده است.
قاضی دادگاه، همسر جورج را نیز همچون شوهرش گناهکار دانسته، اما میزان جرم او را نسبت به شوهرش بسیار کمتر عنوان کرده است و گفته که باربارا هم به عنوان بخشی از عملیات قاچاق درگیر بوده است.
قاضی همچنین عنوان کرده که این زوج قاچاقچی در خیابان‌‌های لندن مواد مخدر A (کوکائین) را به فروش رسانده‌اند و این قاچاق خانواده‌‌های زیادی را مبتلا کرده که از اعتیاد رنج می‌برند.
عملیات قاچاق توسط جورج و همدستانش عملیاتی پیچیده بوده که با وسایل شخصی چون اتومبیل و هواپیما اقدام به انتقال کوکائین می‌کردند.
قاضی جورج را به ۱۸ سال زندان محکوم کرده و باربارا همسرش نیز به ۳۶ ماه زندان محکوم شده و پسر ۱۶ ساله آنها باید با دوستان خانوادگی‌شان زندگی خود را بگذراند.

پایان مطلب/

 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.