راز بیماری های قلبی و پارکینسون کشف شد

۱۱اردیبهشت،
ممتاز نیوز :  این پروتئین ˈMfn2ˈ نام دارد و حلقه گمشده در زنجیره ای است که با اختلال در میتوکندری آغاز می گردد و نسبت به میزان آسیب ناحیه صدمه دیده منجر به بروز پارکینسون یا بیماری های قلبی در فرد می گردد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایرنا ؛ نتایج تحقیقات این محققان نشان می دهد که احتمال بروز بیماری های قلبی در اشخاصی که مبتلا به بیماری پارکینسون می باشند، دو برابر است و این دسته از اشخاص ۵۰ درصد بیشتر در معرض مرگ و میر ناشی از نارسایی قلبی قرار دارند.

میتوکندری یکی از عناصر اصلی بعضی از سلول های بدن است که مسوول فرآیندهای بیومکانیکی تنفس و تولید انرژی می باشند.عملکرد سلول ها با تکیه بر میتوکندری انجام پذیر است.

سلول های سالم قادر به شناسایی و انهدام میتوکندری هایی می باشند که عملکرد نامناسبی دارند و این فرآیند برای ادامه حیات آنها ضروری است.

محققان دانشگاه واشنگتن از سال ۲۰۰۶ مشغول مطالعه بخش میانی زنجیره ای بودند که سبب اختلال در توانایی میتوکندری های بیماران می شد.

به گفته این محققان، در طول انجام مطالعات بر روی این زنجیره، یک پروتئین نظرشان را جلب کرد که برایشان حکم جعبه سیاه را داشت؛ مطالعات بیشتر نشان داد که این پروتئین کلید اصلی بیماری های قلبی و پارکینسون است.

شناسایی این پروتئین، گامی بزرگ در درمان بیماری های قلبی و پارکینسون به شمار می رود.

محققان احتمال می دهند که پروتئین های دیگری از این دست وجود دارند که عامل اصلی بروز بیماری های دیگر می باشند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.