راز کسب جایزه دموکراسی توسط سبزها لو رفت

۱۲م دیماه ،

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نیز در پیامى به این مناسبت، آنچه که آنرا تلاش هاى ایرانیان براى کسب حقوق جهان شمول خود می خواند، ستود.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اگرچه نوع انتخاب و برنده شدن اشخاص و گروهها در کسب جوایز بین المللی که رنگ و بوی سیاسی دارند، برای اکثر مردم و رسانه های جهان آشکار شده و مشخص است که سلایق ابرقدرت ها و دولتهای خاص در آن بسیار پررنگ است اما هنوز بعضی اشخاص و گروهها از کسب این جوایز ذوق زده می شوند و تصور می کنند ملاک های واقعی و عادلانه ای در این خصوص وجود دارد.

سال ۲۰۱۰ بود که جایزه به اصطلاح دمکراسى جهان که تندیس بانویى با مشعل آزادى در دست، تجلى نمادین آن است، به سبزهای ایران اهدا و اعلام شد که این جایزه هر سال به برجسته ترین مروجان دمکراسى و مدنیت در جهان اعطا مى شود!

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نیز در پیامى به این مناسبت، آنچه که آنرا تلاش هاى ایرانیان براى کسب حقوق جهان شمول خود می خواند ستود. این جایزه با موج تبلیغاتی گسترده رسانه های غربی همراه بود و ادعا کردند که همه جهانیان متوجه تلاش های سبزها برای گسترش مدنیت شدند!

اما اسناد تازه پایگاه اینترنتی ویکی لیکس، زوایای تازهی را از این جایزه مشخص کرده است. بر طبق اسناد این پایگاه، سفارت آمریکا در اسناد محرمانه خود، حمایت و تامین مالی برخی فعالان مصری طی سالهای اخیر را بیان کرده است که از جمله این شخصیت ها که در دوره ریاست جمهوری حسنی مبارک به سفارت آمریکا رفت و آمد داشته اند، هشام قاسم بنیانگذار روزنامه المصری الیوم است.

وی که از جمله برندگان جایزه دمکراسی در سال ۲۰۰۷ به شمار می رود از جمله ۲۵ شخصیت مصری است که در این فهرست به نامشان اشاره شده است و حال معلوم شده که حمایت ها و رفت و آمد به سفارت آمریکا، به او در این راه کمک بسیاری کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.