راسموسن اعمال فشار بیشتر جامعه‌بین‌المللی بر سوریه را خواستار شد

france24-2.jpg

راسموسن از جامعه بین‌المللی به خصوص شورای امنیت خواست که فشارهای بسیار قوی‌تری را بر دولت سوریه برای پذیرش راه حل سیاسی وارد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو گفت: این وظیفه شورای امنیت است که یک پیام جدی و یکپارچه به رهبری سوریه ارسال کند: خشونت را متوقف کنید و روند سیاسی را آغاز نمایید.

وی در پایان نشست وزیران دفاع ناتو از شکست شورای امنیت در دستیابی به راه حل الزام آور قانونی برای ارسال یک پیام جدی به دولت سوریه ابراز تاسف کرد و گفت: معتقدم که این شکست یک سیگنال غلط و بسیار ناامید کننده برای رهبری سوریه فرستاده است. برای تسهیل روند سیاسی، جامعه بین‌المللی باید فشارهای بیشتری اعمال کند.

اگرچه راسموسن مدعی شد که وزرای دفاع ناتو تنها درباره توانمندی‌های نظامی یا به اصطلاح طرح “دفاع هوشمندانه” به جای بحران سوریه گفت‌وگو کرده‌‌اند، اما همچنان برای پاسخگویی در خصوص اوضاع سوریه تحت فشارهای خبرنگاران قرار داشت.

راسموسن بار دیگر تاکید کرد که ارتش طرح‌های لازم برای دفاع از ترکیه در صورت لزوم را به اجرا در می‌آورد اما از دو طرف می‌خواهد که خویشتنداری نشان دهند و از تشدید درگیری‌های مرزی اجتناب کنند.

وی گفت: ترکیه حق دفاع از خود در چارچوب قوانین بین‌المللی را دارد و مشخص است که می‌تواند بر روی ناتو حساب کند.

راسموسن افزود: شرکت کنندگان در نشست ناتو در خصوص ماموریت ناتو در افغانستان و کوزوو و نیز راه‌های حفظ توانمندی ناتو در شرایط بد اقتصادی و بحران مالی اروپا، گفتگو خواهند کرد.

دبیرکل ناتو همچنین تاکید کرد که این سازمان همواره به هدف و استراتژی خود در افغانستان و موفقیت ماموریت نیروهای بین‌المللی در این کشور پایبند خواهد بود.

وی همچنین گفت: ناتو پس از سال ۲۰۲۴ نیز به ماموریت خود در آموزش و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.