راضی به ضرر خودروسازان نیستیم/کاهش تولید سبب اصلی افزایش هزینه‌هاست

۲۱م اسفند ،

Mona Hoobehfekr-13-1.jpg

رییس شورای رقابت با تاکید بر این‌که دستورالعمل این شورا کاملا کارشناسی و حساب شده بوده است گفت: به هیچ وجه راضی به متضرر شدن خودروسازان نبوده و امیدواریم با همکاری‌های بیشتر به دستورالعمل قطعی قیمت خودرو دست یابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمشید پژویان با بیان این‌که اطلاعات و آمارهای درخواستی شورای رقابت تنها چند روز است که در اختیار این شورا قرار گرفته است اظهار کرد: ما از دو ماه پیش از خودروسازان درخواست کرده بودیم اطلاعات و آمارهای خود را به شورا ارائه دهند واگر تاخیری در بررسی قیمت خودرو بوده به سبب دیر رسیدن همین مدارک و اسناد بوه است. باید به خودروسازان اطمینان دهم اگر بنا بود قیمتها بدون کارشناسی تعیین شود که دیگر نیازی به جلسه و بررسی نبود و با در نظر گرفتن تمام شرایط قیمت‌ها را اعلام خواهیم کرد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، اصلی‌ترین سبب افزایش هزینه‌های خودروسازان را کاهش تولید آن‌ها دانست و گفت:‌ اگر دوستان اعلام کنند فشار قیمتی بسیاری را در طول سال‌های قبل متحمل شده‌اند پس چطور به تولید بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار خودرو دست یافته‌اند؟! سبب اصلی این امر سرشکن شدن قیمت‌ها به سبب تولید انبوه بود که حالا کاهش تولیدات هزینه‌های بیشتری را برای خودروسازان به وجود آورده است.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: معتقدیم افزایش قیمت ها به هیچ وجه تعمدی نبوده و مسائلی مانند تحریم و فشار ارزی دشواری‌های بسیاری را برای خودروسازان بوجود آورده است. در عین حال تلاش خواهیم کرد تا نرخ تورم شش ماهه دوم ۹۱ را به صورت بخشی محاسبه کنیم تا هم به کاهش قیمت‌ها منجر شود و هم جلوی ضرر تولیدکنندگان گرفته شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.