رامنی، اوباما را به داشتن موضع “انفعالی” متهم کرد

میت رامنی نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شنبه با متهم کردن باراک اوباما به داشتن موضع «انفعالی» در خاورمیانه و همچنین در پی خشونت های مرگبار مرتبط با انتشار فیلم ضد اسلامی که باعث هرج و مرج جامعه جهانی شده، از وی انتقاد کرد.


به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ، رامنی در سخنرانی خود در بلمونت ماساچوست اعلام کرد؛ تئوری اوباما مبنی بر اینکه «رفتار ملایم آمریکا، عصبانیت بر ضد ما را آرام خواهد کرد و وجهه آمریکا را مثبت جلوه خواهد داد»، نه تنها شکست خورده؛ بلکه باعث هرج و مرج بیشتر شده است.
وی افزود: «سیاست خارجی باراک اوباما، سیاست انفعال و انکار است».
رقیب انتخاباتی اوباما با بیان این اظهارنظرها، به سخنان اوباما حمله کرد که گفته بود این خشونت ها «دست اندازهایی در جاده» هستند.
نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تأکید کرد:‌ «چنین رویکردی در قبال رویدادهای تکان دهنده، نشان می دهد که رئیس جمهور، حقیقتا وخامت چالش هایی را که ما در خاورمیانه با آن روبرو هستیم، درک نمی کند».
وی افزود: «این رویکرد ، آمریکا و دوستان و متحدانش را در معرض حوداث و توطئه آنهایی که بد آمریکا را می خواهند قرار می دهد».
رامنی گفت: «ما واکنشی مشوش، کند و متناقض را به حمله تروریستی در لیبی، خودداری از صادق بودن با آمریکایی ها در باره آنچه که روی داده است و شکست کامل در توضیح تهدید تروریستی فزاینده که ما با آن در منطقه روبرو هستیم شاهد بودیم».
دولت آمریکا به علت اظهارنظرهای متناقض در مورد حمله یازده سپتامبر به کنسولگری این کشور در بنغازی (شرق لیبی) که به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی منجر شد، مورد تمسخر مخالفان قرار گرفت.
رامنی نیز  زمانی که «نشانه های مبهم» را در واکنش دولت در ابتدای خشونت ها در مصر و لیبی محکوم و باراک اوباما را به حمایت از افراط گرایان مسلمان متهم کرد، انتقادهای شدیدی را علیه خود حتی در بین جمهوری خواهان برانگیخت.
این اعتراضات سپس به مدت دو هفته بسیاری از کشورهای مسلمان را فراگرفت و در مجموع بیش از پنجاه کشته بر جا گذاشت.
میت رامنی و باراک اوباما قرار است چهارشنبه نخستین مناظره خود را در دنور (ایالت کلرادو در غرب امریکا) برگزار کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.