رامنی:بیت المقدس پایتخت اسرائیل است!

میت رامنی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، اظهار داشت که از حق رژیم صهیونیستی برای “دفاع از خود علیه دشمنانش” حمایت می‌کند و در راستای تلاش‌های جهانی علیه ایران “همه اقدامات” باید مدنظر قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، میت رامنی، کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: ممانعت از شکل‌گیری ایران هسته‌ای باید مهمترین اولویت امنیت ملی آمریکا باشد.وی تاکید کرد: تمامی گزینه‌ها از جمله گزینه حمله نظامی باید برای مقابله با ایران مد نظر قرار گیرد.
رامنی که در یک مرکز فرهنگی در بیت‌المقدس سخنرانی می‌کرد، گفت: ما باید از همه اقدامات برای منصرف کردن ایران از برنامه هسته‌ای‌اش استفاده کنیم و ما امیدواریم اقدام‌های دیپلماتیک و اقتصادی منجر به انصراف ایران از برنامه هسته‌ای‌اش شود.
وی افزود: در تحلیل نهایی، البته از هیچ گزینه‌ای نباید صرف نظر کرد. ما حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسیم و ایستادن آمریکا در کنار اسرائیل اقدامی صحیح است.
وی در پاسخ به انتقادهای موجود علیه گزینه نظامی در قبال ایران اظهار داشت: ما ایجاد کنندگان واقعی صلح هستیم. تهدید حمله نظامی علیه ایران باعث اعمال فشار بیشتر به ایران می‌شود.

کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی خود به “ارزش‌ها و منافع مشترک میان آمریکا و اسرائیل” اشاره کرد، با این حال وی از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به طور مستقیم انتقاد نکرد و اظهار داشت: اختلافات عمومی میان آمریکا و اسرائیل تنها به تقویت دشمنان مشترک آن‌ها منجر می‌شود.رامنی تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل در طول تاریخ در کنار یکدیگر بوده‌اند و هیچ فرد، هیچ کشور و هیچ سازمان جهانی نمی‌تواند آنها را از یکدیگر جدا کند تا زمانی که ما در کنار یکدیگر ایستاده‌‌ایم هیچ تهدیدی وجود نخواهد داشت که نتوانیم بر آن غلبه کنیم و هیچ چیزی وجود نخواهد داشت که نتوانیم به آن دست یابیم.
میت رامنی همچنین درخصوص مساله جابه جایی سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اظهار داشت: اگر اسرائیل بخواهد من مشکلی با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس ندارم.
رامنی گفت: اعتقاد من این است که سیاست کشور ما مایل به انتقال سفارت آمریکا به پایتخت (بیت المقدس) است. من خواهان انجام این کار هستم و زمان بندی آن نیز با هماهنگی دولت اسرائیل انجام خواهد شد.
مساله انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس یکی از دردسرهای بزرگ دیپلماتیک برای آمریکایی‌ها بوده است زیرا آنها با این انتقال مخالفت و اعلام کرده‌اند انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس اشاره‌ ضمنی به الحاق بیت‌المقدس شرقی به رژیم صهیونیستی است. دولت آمریکا هنوز با این انتقال موافقت نکرده است.از سوی دیگر یکی از موارد اعلام شده مخالفت آمریکا، حساسیت اعراب درباره انتقال سفارت‌های کشورهای مختلف به بیت‌المقدس است. فلسطینیان نیز بیت‌المقدس را پایتخت خود می‌دانند اما رژیم صهیونیستی نیز که مدعی است بیت‌المقدس پایتختش است خواهان انتقال تمامی سفارت‌خانه‌ها از تل آویو به بیت‌المقدس است.
 

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.