رامنی: اوباما برای پیروزی iبه اقلیت‌ها امتیاز داد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

Received14.jpeg

کاندیدای شکست‌خورده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیروزی باراک اوباما در این انتخابات را مرهون دادن هدایای گران قیمت iبه اقلیت و جوانان در اولین دوره ریاست جمهوری این رهبر دموکرات آمریکا دانست.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نوشته روزنامه دیلی میل، میت رامنی، کاندیدای شکست‌خورده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جناح جمهوری خواهان اعلام کرد: پیروزی اوباما iبه خاطر این است که او هدایایی را iبه رای‌دهندگان دموکرات از جمله قشر فقیر داده و همچنین وعده‌هایی در خصوص iبهداشت و خدمات درمانی رایگان داده است.

رامنی اظهار داشت: می‌توان تصور کرد برای کسی که سالانه ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار حقوق دریافت می‌کند گفتن اینکه خدمات درمانی رایگان دریافت خواهد کرد iبه ویژه در کشوری که چنین خدماتی وجود ندارد می‌تواند تاثیر بسزایی در نهایت انتخابات داشته باشد.

وی ادامه داد: iبه همین ترتیب برای رای دهندگان اسپانیولی زبان‌ها نیز خدمات درمانی رایگان یک امتیاز بزرگی iبه شمار می‌رود.

رامنی وعده‌های اوباما برای ارائه خدمات درمانی رایگان را امری موثر در جلب آراء بسیاری از آمریکایی‌ها دانست.

کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: در بسیاری از موارد هدایای بسیار سخاوتمندانه‌ای iبه گروه‌های مختلف از حامیان اوباما اعطا شده است.

به عنوان نمونه در خصوص جوانان بخشش iبهره وام دانشگاهی یکی از هدایایی است که اوباما در نظر گرفت.

این اولین بار بود که رامنی پس از انتخابات در جمع فرماندهان جمهوری‌خواه در شهر لاس‌وگاس ایالت نوادا سخنرانی می‌کرد.

وی در روز ششم نوامبر با تفاوتی چندان چشمگیر و بیش از آنچه انتظار می‌رفت در انتخابات ریاست جمهوری از اوباما شکست خورد. اوباما موفق شد با کسب ۳۳۲ رای مجمع کالج از رامنی جلو بزند و رامنی تنها ۲۰۶ رای این کالج را از آن خود کرد.

ایالت‌های اوهایو، ویرجینیا و فلوریدا از ایالت‌های کلیدی در انتخابات بودند و همه iبه باراک اوباما رای دادند.

رامنی در ادامه گفت: ستاد انتخاباتی اوباما از سیستم قدیمی استفاده کرد و امتیازهای بسیاری iبه گروه‌های متفاوت داد.

وی افزود آنها امیدوار بودند که سیاه‌پوستان، لاتین تباران و جوانان iبه اوباما رای دهند. رامنی گفت، رئیس جمهوری آمریکا iبه جوانان زیر ۲۶ سال اجازه می‌دهد از بیمه والدین خود استفاده کنند و iبه فرزندان مهاجران غیرقانونی “عفو” داد و همین سبب شد لاتین تبارها iبه او رای دهند.

رامنی از عملکرد ستاد انتخاباتی خود دفاع کرد و گفت شکست وی ربطی iبه کار آنها نداشته است. وی iبه حامیان خود گفت که برایش سخت است درباره قدم بعدی فکر کند.

میت رامنی گفت: ما هنوز در حال گذراندن سختی‌های قبل هستیم و بسیار سخت است برنامه‌ای برای آینده بریزیم.

در همین حال، فرمانداران جمهوری‌خواه که در این گردهمایی شرکت کردند گفتند که حزبشان باید پیش از انتخابات ۲۰۱۶ از اشتباهاتش درس بگیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.