رامین: ایران هم اکنون، به عنوان یک نمونه ناقص از جامعه اسلامی است

چهارشنبه ۲۱ تیر – ۰۶:۳۰:۳۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در هم اندیشی خبرنگاران زن جهان اسلام مطرح شد؛

بزرگنمایی:  

مشاور وزیر ارشاد گفت : هم اکنون مشکل اصلی رسانه های مسلمان نداشتن یک پیام واحد است که کانون خانواده می تواند شعار واحد این رسانه ها باشد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، “محمد علی رامین” شب گذشته در هم اندیشی خبرنگاران زنان جهان اسلام  با بیان این مطلب افزود : از اول انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) شعاری را مطرح کردند مبنی بر اینکه ما ایران را برای اسلام می خواهیم در حالیکه جریانات دیگری بودند که شعار می دادند ما اسلام را برای ایران می خواهیم.
وی دادمه داد : نظام جمهوری اسلامی برای همگرایی وحدت و بازگرداندن عزت و عظمت مسلمانان بوجود آمده است و تمام کسانیکه طی این ۳۳ سال به ایران اعتماد داشتند نگاهشان نگاه جهان اسلامی بوده است و خودشان را به عنوان فدائیان اسلام می شناختند.
رامین تأکید کرد : شما اهالی رسانه از کشورهای مختلف جهان اسلام اولاً نمایندگان یک امت هستید که ممکن است هر کدام از یک کشور و با یک ملیت باشید اما هویت جمعی شما عضویت در جامعه اسلامی است و تا زمانیکه ما به این نگاره دینی و اسلامی بر نگردیم مورد طمع و تهاجم دشمنان خواهیم بود.
مشاور وزیر ارشاد افزود : غربی ها از سابق می گفتند رسانه خودش پیام است اما انقلاب اسلامی در ۳۳ سال نشان داد که پیام خودش رسانه است و اگر رسانه ای پیام دار باشد رسالت پیامبری را بر عهده دارد.
وی تصریح کرد : امروز بیان حقیقت و گفتن واقعیت یکی از انتظارات جامعه بشری است که در این طوفان خبری حقیقت را دریافت کنند و نکته دوم این است که گاهی وقت ها گفته می شود امروز در شرایطی هستیم که هر نفر یک رسانه و هر نفر یک رسانه دار است اما اینکه چند میلیارد انسان حرف های خودشان را بزنند آیا شنونده ای پیدا خواهند کرد در این شرایط هیچ کس فرصت پالایش خبر را پیدا نمی کند ، غربی ها از انبوهی رسانه یک پیام واحد را منتشر می کنند و با این شیوه تمام افکار عمومی مخاطبان را در دست می گیرند.
رامین ادامه داد : به اعتقاد بنده بزرگترین مشکل مسلمانان این است که رسانه های  آنها پیام واحدی را پیدا و مخابره نمی کنند ما آخرین پیامبر خدارا پذیرفتیم و به پیام آن ایمان داریم اما آیا این آخرین پیامبر خدا را به عنوان دارنده پیام جهانی به جهانیان معرفی می کنیم.
وی گفت : از نظر ما اسلام و قرآن و پیامبر اعظم (ص) پیامبر ملیت و نژاد خاصی نیست بلکه پیامبر جهان بشری است ما مسلمانان که رسالت  مسلمانی را بر عهده داریم باید اسلام را برای نجات جهان بشری ارائه دهیم و نباید آن را در محدوده ناسیونالیستی و قومیت گرایی و زبان و جغرافیا محدود کنیم یا حتی این دید را تاریخی و برای گذشته تلقی کنیم.
رامین افزود : دین اسلام تنها راه حل جامعه بشری است و امروز که جهانیان همه از شرق تا غرب همه مکاتب فکری را آزموده اند به این نتیجه رسیده اند و همه به یک پیام واحد رسیده اند و تا زمانیکه اسلام را به محبان اسلام عرضه نکنیم گردن کشان جهانی ما و ملت ها و کشورهای ما را مورد تجاوز قرار می دهند.
وی تأکید کرد : رسانه ابزار قدرت در جامعه جهانی است و این رسانه باید پیامی روشن ، امیدبخش و مورد نیاز جامعه بشری را عرضه کند.عدالت مصونیت ، امنیت و عقلانیت جزء نیازهای امروز بشر هستند و اسلام مظهر کامل از این موارد و آزادگی و امنیت در تاریخ بشر است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد : ایران هم اکنون به عنوان یک نمونه ناقص از جامعه اسلامی امروز در اختیار ماست اگر ما این الگوی ابتدایی را بپذیریم در کنار آن می توانیم تمام آینده خود را بسازیم و این الگوی ابتدایی را روز به روز کاملتر کنیم.
وی با بیان اینکه در عرصه رسانه زن با یک بی هویتی تعریف شده است افزود : غربی ها که رسانه های فراگیر جهانی را در اختیار دارند زن را از جایگاه حقیقی خود که مورد نیاز بشریت و آینده است جدا کرده اند و او را در شرایطی قرار داده اند که هم خودش آسیب پذیر باشد و هم ظرفیت های او را برای جامعه بشری از او می گیرند در حالیکه زن در طول تاریخ بشر پناهگاهی روانی برای کانون خانواده بوده و بستر اصلی ایجاد مرکز و نهادی به نام خانواده بوده است.
امروز رسانه های جمعی تلاش می کنند امنیت را از خانواده بگیرند و بنیان خانواده را متلاشی سازند.
رامین با اشاره به آیاتی از قرآن گفت : خداوند در قرآن هم تعریفی از زن و مرد ارائه داده است که در آن رفاقت ، انس ، الفت و تکیه گاه بودن در کانون خانواده از ملاک های اصلی است و این خانواده اساس حال و آینده نسل بشر است ، علت استمرار بشر امروز همین رابطه زن و مرد است و به محض اینکه این رابطه به آشوب کشیده شود تاریخ هزاران ساله بشر به پایان می رسد و بحران فراگیر دامن گیر بشر می شود.
وی با اشاره به تزلزل خانواده در غرب گفت : قوم یهود در طول تاریخ چند هزار ساله پر فراز و نشیب خود با این همه سرگردانی تنها عاملی که با آن توانسته فرهنگ ، تاریخ ، تمدن و اندیشه خود را حفظ کند و به اوج قدرت جهانی برساند کانون خانواده است.
مشاور وزیر ارشاد ادامه داد : هیچ ابزاری برای انتقال فرهنگ و اندیشه در نسل های جدید مانند خانواده وجود ندارد که نسل به نسل باورها و آرزوها و آرمان ها را از نسلی به نسل دیگر منتقل کند.
رامین با اشاره به نقش خانواده ها در پیروزی انقلاب اسلامی گفت : اول انقلاب غربی ها گفتند نقطه قوت ایرانی ها کانون خانواده آنها است ما رژیم پهلوی و آموزش و پرورش ، ارتش و ساواک را در اختیار داشتیم اما ایرانیان توانستند در کانون خانواده های خود نسلی را تربیت کنند که پرچم دار اسلام شود و بنیان رژیم پهلوی را برافکند و آمریکا و اسرائیل را از ایران اخراج کند و ایران که تا آن زمان جزیره ای امن برای آمریکائیها بود این جوانان مسلمان ایرانی از خانواده ها بیرون آمدند  و همه اراذل و اوباش را بیرون کردند و از توطئه صهیونیستی نجات دادند بنابراین ملت ها می توانند با بازخوانی دین خود به حریت و عقلانیت برگردند و نجات پیدا کنند و برای رشد و تعالی آماده شوند.
وی تأکید کرد : کانون خانواده می تواند یک شعار واحد برای رسانه های ما باشد نه فقط ما امروز بدون خانواده هیچ آینده ای نخواهیم داشت بلکه پیامبران خدا هم هرکدام نتوانستند کانون خانواده را حفظ کنند دین آنها نافرجام ماند پیامبرانی که هزار سال تلاش کردند اما خانواده های آنها آسیب دید دینشان هم از بین رفت ، پیامبر اسلام (ص) هر توفیقی که بدست آورد در راستای حفظ کانون خانواده بود چراکه وقتی دین محمد (ص) به خطر می افتاد این اهل بیت پیامبر بودند که قربانی می شدند تا اسلام را زنده نگه دارند.
مشاور وزیر ارشاد اظهار داشت : حفظ کانون خانواده باید برای ما اولویت باشد و بدانیم این خانواده است که پیام اسلام را برای آیندگان عرضه می کند و امروز که خانواده در حال تزلزل است مسلمانان می توانند خانواده های خود را به رخ جهانیان بکشند و آنها را به بازگشت به اسلام دعوت کنند که اگر غربی ها هم به کانون خانواده برگردند نجات پیدا خواهند کرد.    
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۱۱۲۳۷۴۵۷۰۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.