راننده های خودرو های سبک و سنگین به افزایش قاچاق سوخت دامن می زنند

حسین نجف زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اظهار تاسف از اینکه در قاچاق سوخت استان زنجان مرکز دپو است افزود: بخش زیادی از سوخت های قاچاق در زنجان جمع آوری شده و به کشورهایی مانند افغانستان منتقل می شود.

وی به نحوه قاچاق سوخت توسط راننده ها اشاره و اظهار کرد: ساده ترین روش قاچاق سوخت دادن کارت های سوخت به جایگاه های عرضه سوخت برای فروش بنزین مازاد بر نیاز راننده هاست.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان حمل سوخت در باک های غیر استاندار تعبیه شده در خودروهای سنگین و ترانزیتی را از دیگر روش های قاچاق سوخت برشمرد و ادامه داد: خودروهای ترانزیتی با نصب یک باک اضافی بر روی وسیله نقلیه خود سوخت مازاد نیازشان را از ایران به خارج از کشور منتقل می کنند.

نجف زاده خاطر نشان کرد: بخش دیگری از سوخت قاچاق مکشوفه در استان زنجان توسط مرغداری ها و دامداری ها قاچاق می شده است.

وی تعداد پرونده های قاچاق و سوخت واصله به اداره کل متبوعش را از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۹۰ پرونده اعلام و ابراز کرد: از این تعداد ۲۶۵ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گفته مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان طی سال جاری ۳۳ میلیارد و ۸۳۵ میلیون و ۲۵ هزار ریال جریمه برای قاچاقچیان سوخت و کالا مکشوفه صادر شده است.

نجف زاده یادآور شد: از ۲۹۰ پرونده تشکیل شده در اداره کل تعزیرات حکومتی استان ۱۳۴ پرونده مربوط به قاچاق گمرکی،۵۱پرونده عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی و ۱۰۵پرونده مربوط به عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی می باشد.

وی سیگار،فرآورده های نفتی،لوازم آرایشی بهداشتی، البسه و لوازم خانگی را از عمده کالاهای قاچاق مکشوفه برشمرد و ابراز کرد: زنجان به عنوان مسیر ترانزیت کالاهای قاچاق از استان های کردستان و آذربایجان غربی محسوب می شود البته مرکز دپو این کالاها نمی باشد.

نجف زاده حبس،ضبط کالاهای قاچاق مکشوفه به نفع دولت،معدوم کردن برخی کالاهای قاچاق غیر بهداشتی و برخی محرومیت های اجتماعی را از دیگر مجازات های قاچاقچیان دانست و یادآور شد: قاچاق کالا حقوق شهروندی را به مخاطره می اندازد.

۵۲۲/۷۳۲۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.